Ring Magazin

Szerda, 2018. Június 20.
Szöveg mérete
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Címlap Életmód Egészség

EGÉSZSÉG

Életmód - EGÉSZSÉG

Valóban kényelmes, de egészséges és gazdaságos is?!

Valóban kényelmes, de egészséges és gazdaságos is?!


Versenyben az otthoni és az éttermi étkezés a „gyomrok részesedéséért”

Étteremben nálunk száz megkérdezett közül tizennyolcan esznek hetenként legalább egyszer vagy többször. Száz magyar fogyasztóból további tizenhárom havonta kétszer-háromszor étkezik otthonán kívül, tizenkettő pedig egyszer. Így a vendéglátóhelyek komoly versenyt támasztanak az élelmiszer-kiskereskedőknek és gyártóknak a fogyasztók „gyomor részesedéséért” és pénzéért folyó versenyben. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen hatvanegy országban, köztük Magyarországon végzett felmérése.

Akik nem otthon esznek, legnagyobb arányban vacsorázni járnak el Európában is (a válaszadók átlag 61 százaléka), világszerte is (63%). Nálunk viszont vendéglátóhelyen legnépszerűbb az ebédelés, amit a megkérdezettek 68 százaléka szokott választani. Az étterembe járó magyar válaszadók 33 százaléka említett vacsorát, reggelit pedig 6 százaléka.

Nem csak nálunk nagy divat az ebédelés, hanem régiónk egy részében is. Ha otthonon kívüli étkezésről van szó, akkor a világon legtöbben ebédelni a lengyelek mennek (80%), harmadik legnagyobb arányban a szlovákok (78%), a csehek pedig 71 százalékkal hetedikek ebben a globális rangsorban. Ebédet az európaiak átlag 52 százaléka mondott.

Ha az éttermek nyolcnál több különböző típusát nézzük, a magyarok leglényegesebb igényei hasonlítanak a nemzetközi trendekhez. A gyorsétterem a legnépszerűbb, második pedig az a típus, ahol asztalnál szolgálják fel az ételt és hétköznapi, fesztelen a hangulat.

Amikor magyar fogyasztók eldöntik, hogy melyik éttermet választják, szempontjaik fontossági sorrendje megegyezik a globális átlaggal. Nálunk is legtöbben mondják, hogy egy hely árai elfogadhatók legyenek, és mindjárt utána említik az ételek minőségét. Jóval kisebb arányban számít a harmadik tényező, a kényelmes megközelítés, hogy ahová betérnek, az a hely munkahelyükhöz vagy lakásukhoz közel legyen.

„A reggeliztetés lett a növekedés egyik hajtóereje egyes gyorséttermekben és más önkiszolgáló helyeken, ugyanakkor az élelmiszer-kiskereskedőknek is van keresnivalójuk ezen a téren” – mondja Andrew Mandzy, a Nielsen egészség és wellness stratégiában illetékes igazgatója. „Az otthoni reggelizés felfuttatásához egészséges és praktikusan fogyasztható élelmiszerek előállítása szükséges. Reggelente kevés a fogyasztók ideje, miközben rendkívül fontos számukra a minőség és a frissesség. Ehhez támogatást nyújthatnak a gyártók, ha olyan ennivalókat kínálnak, amelyek tartalmazzák a fogyasztók által keresett összetevőket. Segítheti az élelmiszeripar a kiskereskedőket abban is, hogy polcaikon egészséget szolgáló termékeket, jó áron kínálhassanak”.

Rámutat a kutatás eredményeit ismertető tanulmány, hogy étterembe sokan már nem csak valamilyen alkalomból mennek, hanem az életmódjuk részévé vált: „Világszerte a megkérdezettek átlag 48 százaléka mondja, hogy hetenként egyszer vagy még gyakrabban étkezik vendéglátó helyen. Különösen jellemző ez Ázsiában, Óceániában és Észak-Amerikában. Az európai átlag 23 százalék”.

Forrás: Nielsen 2017. jabuár

 
Életmód - EGÉSZSÉG

Bűnözzünk - ha lehet - egészségesen

Bűnözzünk - ha lehet - egészségesen


Túlcukroz a Mikulás?

Izgatott apróságok, csillogó kis csizmák az ablakban, édességhegyek. Végre kiderült, ki volt jó gyer...

Mentés

Életmód - EGÉSZSÉG

A kutyasétáltatás jót tesz az egészségnek és növeli a környékbeliek biztonságérzetét

A kutyasétáltatás jót tesz az egészségnek és növeli a környékbeliek biztonságérzetét

A kutyasétáltatás nem csupán jótékony hatással van a gazdik egészségre, hanem a környéken élők biztonság&e...

Életmód - EGÉSZSÉG

Donald Trump nem spekulál Hillary Clinton egészségi állapotáról, jobbulást kíván neki

Donald Trump nem spekulál Hillary Clinton egészségi állapotáról, jobbulást kíván neki

Járai Judit, az MTI tudósítója jelenti:
Donald Trump republikánus elnökjelölt egy televíziós interjúban nem volt hajlandó s...

Életmód - EGÉSZSÉG

Egészségtudatos lakásmustra

Egészségtudatos lakásmustra

Rákkeltő lakások? Erre figyelj költözéskor! - Nem csak az azbeszt életveszélyes
Ez lehet a padlószőnyegben és a falakban.

Ha lakásv...

Mentés

Oldal 4 / 21

Megjelent az A Mi Otthonunk júniusi száma

amio 201806 resize 

Bővebben az Otthon rovatban

Média a médiában

02.ecs.mediacimlap02.fz.mediaringor ring01.kg.media01.orkeny.media04.mzmedia

A sajtót, a nyilvánosságot és a valódi sajtót egyre inkább háttérbe szorító közösségi platformokat vettük nagyító alá összeállításunkban. Mi a hír, mi a vélemény és hol szentség, azaz a hitelesség. Hihetünk-e még a médiának? Kinek, minek, hogyan, miért, mikor? Az újságnak, a tévének, a világhálónak, a közösségi oldalaknak? Erre kerestük a választ. A fotókra kattintva tallózhatnak cikkeink között.

Hányan olvasnak bennünket?

Oldalainkat 393 vendég böngészi

bav logo kicsi banner