Close

A tiszta környezet a turizmus alapja is

A Magyar Turizmus Zrt. is csatlakozott az V.. TeSzedd! – Önkéntesen a tiszta Magyarországért! akcióhoz.

Dr. Faragó Péter, a nemzeti marketingszervezet vezérigazgatója, Sztojanovits Kristóf, a Budapest-Közép-Dunavidék Régió igazgatója és a cég munkatársai Budapesten, a Citadellánál hívták fel a figyelmet a tiszta környezet fontosságára.
Dr. Faragó Péter a társadalmi felelősségvállalás és szemléletformálás kitűnő példájának nevezte a TeSzedd! akciót. Hangsúlyozta, hogy a tiszta és vonzó környezet a turizmus alapja is.
 „Mindenkinek, minden egyes embernek és szervezetnek tennie kell azért, hogy hazánk egy tiszta, rendezett ország legyen, ahol mi magyarok jól érezzük magunkat és a külföldiek is szívesen látogatnak hozzánk. A közterek tisztasága, virágosítása, vagy a vendégszeretet fontossága olyan kérdések, amelyek nagymértékben szolgálják a turizmus fogadóképességének javítását. Konkrét akciókkal, projektekkel mutatunk példát a turisztikai szakma és a lakosság számára is. Hosszú távú folyamatok következetes véghezvitelére törekszünk. Ezek között említhető a több mint két évtizedes múltra visszatekintő Virágos Magyarországért kampány, valamint a Kiváló Európai Desztinációk projekt.” – fogalmazott. Mint mondta, a társaság hosszú távú célja – a Turisztikai Világszervezet törekvéseivel párhuzamosan – a fenntartható turizmus megvalósítása Magyarországon, a környezettudatosság erősítése a turizmusban is, valamint a magyar lakosság életminőségének javítása. Ez utóbbihoz az utazás, a kikapcsolódás és pihenés is elengedhetetlenül szükséges, ezért a Magyar Turizmus Zrt. fontos feladata a belföldi turizmus ösztönzése is. Felhívta a figyelmet arra, hogy ezeknek a céloknak az eléréséhez a turisztikai szakmával és a lakossággal összefogva lehet közelebb kerülni.
Az eddigi eredmények biztatóak. A Magyarországra turisztikai céllal látogató külföldiek száma (17,3 millió fő) 16,3%-kal növekedett, a turisztikai célú többnapos belföldi utazáson részt vevők száma (14,9 millió fő) pedig 3,3%-kal bővült 2014-ben. Legújabb sikerünk, hogy Magyarország egy helyet előrelépett, így jelenleg 31. a legnépszerűbb konferenciahelyszínek világranglistáján, fővárosunk pedig stabilan őrzi 2013-ban elért 17. helyét.
Ígéretesek az idei első negyedév eredményei is, de folytatni kell a megkezdett munkát, amelyben a konkrét marketingtevékenység mellett, fontos szerep jut az olyan társadalmi összefogásoknak is, mint a TeSZedd! akció.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top