Close

A magyar városok életminősége

Budapest, 2011. november 23. – A Philips Magyarország ismertette hazai városok életminőségre vonatkozó átfogó tanulmányának eredményeit. Az adatokat az „Élhető városok” elnevezésű kerekasztal-beszélgetés során hozták nyilvánosságra, és vitatták meg a sajtó és a téma különböző területeinek szakértőivel.

–    A megkérdezettek 44%-a találja minőségi életre alkalmasnak lakhelyét
–    Míg a főváros és a megyei jogú városok lakóinak átlagos értékelése ebben a kérdésben magasabb, a kisebb településeken élők jelentősen rosszabbnak ítélték meg lakóhelyüket a minőségi élet szempontjából.

–    Mindössze a válaszadók 30%-a jelzett valamekkora elégedettséget városa élhető környezetre irányuló erőfeszítéseivel.
–    A válaszadókat leginkább a gazdasági és környezetvédelmi jellegű problémák nyomasztják, továbbá 77% tartotta súlyos vagy közepesen súlyos problémának a közbiztonság helyzetét.

A kutatás célja a megkérdezett felnőtt lakosság saját lakhelyével, a városi élettel kapcsolatos elégedettségének vizsgálata, valamint az elégedettség hátterében meghúzódó főbb komponensek, befolyásoló tényezők azonosítása volt. A kutatás a Fogyasztói Magatartás Kutató Intézet Trendinspirációs Műhely irányításával zajlott, amelynek keretén belül 700 városi lakost kérdeztek meg október hónap folyamán. A megkérdezett bázis legfőbb jellemzője, hogy a 10.000 fős nagyságot elérő településeken élő hazai lakosságot reprezentálja, míg az ettől kisebb települések lakói nem kerültek megkérdezésre.

A tanulmány olyan kérdésekbe enged betekintést, mint melyek azok az összetevők, amelyek vonzóvá és élhetővé tesznek egy várost, milyen fejlesztésekre van szüksége a hazai városoknak ahhoz, hogy javuljon az ott élők életminősége, továbbá melyek azok az ügyek, amelyekkel a hatóságoknak foglalkozniuk kellene az elkövetkező évek során.
Az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban végzett kutatások szerint a közvilágítás fejlesztésének hatására 20%-kal csökkent a bűnözés. Két elmélet támasztja alá a pozitív tapasztalatokat: az egyik szerint a megerősített közvilágítás hatására a bűnelkövetőket elrettenti a nagyobb láthatóság és a megnövekedett forgalom; a másik elmélet szerint a jobb közvilágítás a közösség beruházását jelzi a környezet fejlesztésébe, ezáltal az ott lakók maguk is büszkébbek szűkebb környezetükre, arra jobban vigyáznak, erősödik a társadalmi összetartás. A közterületek jobb megvilágításának számos előnye van más szituatív bűnmegelőzési eszközökkel szemben. Ez a megoldás egyenlően kedvez az adott településrészen lakóknak, nem erősíti a jobb helyzetben levő rétegek erődszerű építményekkel történő elkülönülését, és nem korlátozza a szabadságjogokat. *Forrás alább

Sellyey Tamás a Philips Magyarország Világítástechnikai részlegének igazgatója hozzátette, „a Philips az élhető városok kérdését olyan használható megoldások kiépítésén keresztül vizsgálja, amelyek szem előtt tartják a ma emberének igényeit. Úgy gondoljuk, hogy az élhető városok és a fenntartható közösségek csak a privát- és a közszféra összefogása mentén jöhetnek létre. A Philips továbbra is annak érdekében fog dolgozni, hogy az új technológiák alkalmazásába bevonja a helyi és civil szerveket, közös célként feltüntetve a városi infrastruktúra megújítását és olyan fenntartható lakókörnyezet kialakítását, ahol az ott élők jobb életminőséghez juthatnak hozzá.”

A Philips aktívan keresi az élhető város összetevőit annak érdekében, hogy olyan használható megoldásokat hozzon létre kutatási és fejlesztési tevékenysége során, amelyek találkoznak a városi lakosság igényével.

Mint vezető világítástechnológiában jártas vállalat, a Philips a városok megfelelő világításában és az energiahatékonyságban látja az élhetőség egyik kulcsát. A csúcstechnológiát képviselő környezetbarát technológiák alkalmazásával nő a lakosok komfort- és biztonságérzete, továbbá az egységes megjelenésen keresztül erősödik a város identitása, mely segítheti többek között a turizmus és a helyi gazdaság, kereskedelem fellendülését is.

Royal Philips Electronics, Hollandia (NYSE: PHG, AEX: PHI). Egészségügyi és well-being vállalat, amely az emberek életminőségének javítására összpontosít a legújabb innovációk időszerű alkalmazásával. A világ egyik vezető vállalataként az egészségügy, az életstílus és a világítástechnika területén, a Philips a technológiát és a designt ötvözi emberközpontú megoldásokba a fogyasztói igények és a “sense and simplicity” márkaígéret alapján. A hollandiai központú Philips körülbelül 120.000 főt alkalmaz a világ több mint 100 országában. A 2010-ben 22.3 milliárd eurós forgalmat lebonyolító vállalat piacvezető pozíciót tölt be mind a szív-, és az akut betegellátás, az otthoni egészségügy, az energiahatékony világítástechnikai megoldások és új alkalmazások, mind a személyes jó közérzethez kapcsolódó életstílus termékek területén, amelyen belül erős vezető pozícióval rendelkezik a síkképernyős televíziók, a férfi borotválkozás és szőrtelenítés, a hordozható elektronika, illetve a szájápolás terén.

Juhász Mónika

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top