Close

Geomédia: a Népszabadság megvásárlása „komplikált ügy”

Végveszélybe kerül az a piac, amelyen az első háromból kettő egyesül – figyelmeztetett a Ringier és a Springer fúziójának veszélyeire Horváth László, a Geomédia vezérigazgatója a Médiapiac.com-nak adott interjúban. A Népszabadság megvásárlásáról szóló iparági pletykákra reagálva elmondta: bár lenne elképzelésük a lap ésszerűbb működtetésére, egyelőre nincs reális lehetőség a lap átvételére.

A médiaszakember a Médiapiac.com-nak adott interjújában beszélt a Geomédia portfóliójáról és a sajtópiaci trendekről. Mint elmondta, a kiadó által nemrég megújított Szabad Földet „eredményes vállalkozásnak lehet mondani”, az átformált tartalommal, új layouttal tartja ugyanazt az olvasói bázisát, amelyet régen a „heti egy napilap” formában kötött magához.

A szintén a közelmúltban átvett Vasárnapi Hírekről szólva Horváth azt mondta, megvételekor az újság „nem volt rossz karban, egész pici vesztesége volt, amit még 2010-ben el tudunk tüntetni”. A példányszáma a megvásárlás óta 32-33 ezerről már 35-37 ezerre nőtt.

A nyár végén áttételesen a Neo FM-ben is tulajdonrészt szerző Geomédia szerepvállalása „országos rádióban húsz százalék lehetne, de még vannak terjeszkedési álmaink, ezért nem szerettük volna ezt a bonuszt egy életre ellőni” – indokolta Horváth, hogy miért nincs direkt tulajdonosi viszony a kiadó és a rádió között. „Az a lehetőség viszont adódott, hogy én magánszemélyként ötszázalékos részt vállaljak az FM1 Friends Kft-ben, amelyet Székely Gábor barátommal együtt alakítottunk. Ez a cég vett fel ötszáz-egynéhány millió forint kölcsönt vállalatoktól és magánszemélyektől, és ebből vásároltuk meg a Neo FM 75 százalékát” – fogalmazott az ügylet részleteiről.

Horváth szerint nem az a fontos, hogy ő személy szerint tulajdont vásárolt, hanem az, hogy az Econet által birtokolt Est Média Grouppal közösen létrehoztak egy kereskedőházat. Ez a cég Horváth elmondásában már akkora portfoliót értékesít, „ami a legnagyobb ügynökségek számára is vonzó, benne van a Neo FM, az Est-lapok, a sziget.hu, a Facebook, a Geomédia-lapok. Ez a csomag már csupán 25%-al kisebb, mint mondjuk a Sanoma kínálata.”

Bár a médiapiacon tovább folytatódik a koncentráció, a Geomédia „némi áttéten keresztül” birtokolt közel tízszázalékos részesedését az Econetben nem akarják tovább növelni. Ugyanakkor Horváth szerint „az egylapos kiadóknak végük van, a következő évtized pedig arról fog szólni, hogy a homogén kiadóknak is végük lesz. Ma olyan portfolióval kell beállítani az ügynökségekhez, amely egyes célcsoportok eléréséhez teljes kínálatot tud nyújtani.”

A Népszabadság megvásárlási szándékáról szóló pletykákra reagálva Horváth László azt mondta: bár lenne elképzelésük a lap ésszerűbb működtetésére, egyelőre nincs reális lehetőség a lap átvételére. – A Ringier maximum hetven százalékot tudna eladni, a többi a Szabad Sajtó Alapítványé, amelynek nagyon erős jogosítványai vannak. Arról nem is beszélve, hogy a Ringier mindig azt hangsúlyozza, hogy nem akarja eladni, a Gazdasági Versenyhivatal döntése előtt legalábbis nem – nyilatkozta a Geomédia vezérigazgatója a Médiapiac.com-nak, hozzátéve, hogy „végveszélybe kerül az a piac, amelyen az első háromból kettő egyesül”.

Forrás www.eMasa

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top