Ring Magazin

Szerda, 2019. Augusztus 21.
Szöveg mérete
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Címlap Tudomány Informatika A mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia

E-mail Nyomtatás PDF

Új bevetésen a Google

delfin ok

Szembetegségek tüneteit keresi a DeepMind nevű mesterséges intelligenciájával a Google technológiai óriáscég egy brit klinikán.
Szembetegségek tüneteit keresi a DeepMind nevű mesterséges intelligenciájával a Google technológiai óriáscég egy brit klinikán.

 

Az önálló tanulásra képes program, mely elsőként volt képes az embert legyőzni a gó stratégiai játékban, most a brit Moorfields szemklinikán segít azonosítani a szembetegségek jeleit: körülbelül egymillió anonim felvételt bocsátanak a gép rendelkezésére.
A felvételek kiértékelése jelenleg az orvosok feladata, ami igen időigényes munka, és amire eddig egyetlen számítógép sem volt alkalmas – közölte a Google.
A kutatási program megmutatja, hogy az önálló tanulásra képes program bevethető-e diagnózis felállításához.
A Google közleménye szerint lehetetlen lesz az anonim felvételek alapján az egyes pácienseket azonosítani, de a betegek meg is tilthatják, hogy adataikat kutatási célokra használják fel.
A Google körülbelül két és fél éve vásárolta meg a brit DeepMind céget médiahírek szerint mintegy 500 millió dollárért (142 milliárd forint).

robot ok

A mesterséges intelligenciának márciusban sikerült legyőznie a kínai gó stratégiai játékban a világ egyik legjobbját. Ezt a játékot addig túl bonyolultnak tartották a számítógépes programok számára. Kreativitásával a DeepMind a szakértőket is meglepte.
Az önállóan tanuló programnak nagy jövőt jósolnak az orvostudományban, mert képes mintázatot felismerni, így segíthet diagnózist felállítani.

Forrás: MTI 2016-07-07

Mentés


(0 értékelés)
 

Megjelent A Mi Otthonunk júliusi száma

amio 201907 

Bővebben az Otthon rovatban

Média a médiában

02.ecs.mediacimlap02.fz.mediaringor ring01.kg.media01.orkeny.media04.mzmedia

A sajtót, a nyilvánosságot és a valódi sajtót egyre inkább háttérbe szorító közösségi platformokat vettük nagyító alá összeállításunkban. Mi a hír, mi a vélemény és hol szentség, azaz a hitelesség. Hihetünk-e még a médiának? Kinek, minek, hogyan, miért, mikor? Az újságnak, a tévének, a világhálónak, a közösségi oldalaknak? Erre kerestük a választ. A fotókra kattintva tallózhatnak cikkeink között.

Hányan olvasnak bennünket?

Oldalainkat 251 vendég böngészi

bav logo kicsi banner