A pilóta még áprilisban, a Morocco Desert Challange ötödik napján sérült meg súlyosan, melynek utózöngéit azóta is nyögi. A vállát és a karját továbbra is csak fájdalmak közepette képes használni, de nem is Horváth Lajosról beszélnénk, ha ez eltántorítaná őt a versenyzéstől:
„A HunGarian Baja mindig is egy különleges helyet foglalt el a szívemben. Imádom a Veszprém és Várpalota környéki pályákat, a legendás lőteret, a verseny egyedi hangulatát, a családias légkört… szóval az egészet, úgy ahogy van! Éppen ezért – a sérülésem ellenére is – bevállalom, hogy rajthoz állok. Természetesen szeretném teljesíteni a távot, de ezúttal nem támasztok magammal szemben semmilyen elvárást.
A cél az, hogy jól érezzem magam, és újból felvegyem a kesztyűt. Régen ültem már versenykörülmények között motoron, annál több időt töltök a napi munkám végeztével a gyógytornásznál. Természetesen már elkezdtem a motoros edzéseket, azonban a HunGarian Baja távjai tesztüzemben is jóval komolyabb kihívást jelentenek majd, amire komolyan fel kell készülni.” – összegzett Horváth Lajos, aki egy nem mindennapi tervvel is előállt.
„Kellenek a kilométerek, ugyanis a fejembe vettem, hogy szeptemberben elindulok egy jordániai versenyen. A Jordán megmérettetés érdekessége, hogy FIM kandidáló futam lesz, ugyanis a szervezők jövőre már világkupát szeretnének rendezni. A verseny pályáját Polgár László írta, és tőle tudom, hogy magyar motorosokat is nagyon szívesen látnának a mezőnyben, amiért még bizonyos anyagi kedvezményekre is hajlandóak. További érdekesség, hogy Jordániába sportolóként csak királyi meghívóval lehet belépni – természetesen ez utóbbi is elérhető lesz a számunkra. Őszintén srácok, lehet egy királyi invitálásra nemet mondani?” – zárt viccesen a Dakart többször is megjárt motoros.
Ami a hazai világkupát illeti, a versenyen való részvétel nem az egyetlen kapocs a HunGarian Baja és Laller között: a versenyző sportegyesülete Garamvölgyi Zoltán főszervező irányításával idén rendezőként is leteszi a névjegyét Várpalotán.
Forrás: Tóth Krisztián Márk / Laller Racing Dakar Team
Fotó: Pataky Péter