Close

Sikeres volt az Utazás 2017 kiállítás

Csaknem 30 ezer látogató kereste fel a 40. Utazás kiállítást március 2–5. között a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban.

Mint Ganczer Gábor, a Hungexpo Zrt. vezérigazgatója elmondta: büszke arra, hogy a kiállításnak – ahogy minden évben – idén is sikerült tükröznie a hazai utazási szokások változását. Az önálló és online utazásszervezés előtérbe kerülésével egyre több ország, valamint magyarországi régió, város, kistérség és turisztikai attrakció képviselteti magát az Utazás kiállításon. A rendezvényen természetesen számos utazási iroda is jelen volt és időnként még egy katalógusért is nehéz volt oda férkőzni. A HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontba kilátogatók négy nap alatt 23 ország több mint 300 kiállítójának kínálatából válogathattak.
A kiállítás iránt évről évre tapasztalható élénk érdeklődés is bizonyítja a turizmus erősödését. Mint Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) általános vezérigazgató-helyettese a megnyitón elmondta: a magyar turizmus tavaly fordulóponthoz érkezett, amelynek az eredményei idén lesznek láthatók. Az ágazat teljesítménye 2010 óta markánsan erősödik: miközben a világon 4, Európában pedig 2 százalékkal nőtt az utazások száma, addig Magyarországon 7 százalékkal. A turizmus minden fontos mutatója számottevően nőtt, a belső kereslet a nemzetközivel együtt erősödik. A kedvező számok ellenére sok teendő van, ezek között a konferenciaturizmus élénkítését, a gasztroturizmus erősítését említette, amit az iparági szereplők mozgásterének bővítésével is segíteni kell. Ennek érdekében magasabb szintre helyezték a fejlesztési források elosztását, dolgoznak az országmárka megújításán és a hatékonyabb nemzetközi megjelenésen.


A Hungexpo Zrt. évről-évre igyekszik megújítani kiállításait, így az évtizedek óta sikeres Utazás kiállítást is. Ennek egyik eleme, hogy a folyamatosan változó, bővülő program kínálat mellett ettől az évtől kezdve sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a külföldi díszvendégre, amely idén Oroszország volt. Ennek megfelelően hatalmas érdeklődés kísérte az A pavilon középpontjában elhelyezett orosz standot, ahol az utazási ajánlatok mellett az ország turisztikai, kulturális és gasztronómiai kínálatával is megismerkedhettek a látogatók.
Fontos eleme volt az idei Utazás kiállításnak az Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivál házigazdájának, Győrnek a bemutatkozása. Ahogy Borkai Zsolt, a város polgármestere elmondta: Győr kiemelt ágazata az idegenforgalom. A város 40 milliárd forint értékben hajtott végre infrastruktúra-fejlesztést az elmúlt időszakban. Az idei év ráadásul azért is különös jelentőségű, mert 50 ország 3600 fiatalját látják majd vendégül az ifjúsági olimpiának is nevezett eseményen.
A kiállítás kulturális díszvendége 2017-ben a Pannonhalmi Bencés Főapátság volt. Ennek kapcsán Várszegi Asztrik pannonhalmi főapát a megnyitón úgy fogalmazott: mindenkit – hívőket és nem hívőket egyaránt – nyitott kapukkal várnak a város bencés apátságában. Az idei év jelmondata a „közös ház”, amelyre csaknem 70 rendezvénnyel készülnek.
Az Utazás kiállítás a főváros számára is kiemelkedő jelentőségű esemény. Ennek megfelelően 200 négyzetméteres standon mutatták be a város látnivalóit és kulturális programkínálatát, amelyet – amint azt Szalay-Bobrovniczky Alexandra, Budapest főpolgármester-helyettese elmondta – folyamatosan fejlesztenek, hogy a főváros helyt tudjon állni az egyre erősödő nemzetközi versenyben.


Az Utazás kiállítással párhuzamosan zajlott 6. Afrika Expo jelentőségét mutatja, hogy több afrikai ország – Marokkó, Algéria, Angola, a Dél-Afrikai Köztársaság, Szudán – nagykövete is részt vett a megnyitón. A kiállítást levélben köszöntötte Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter, aki egyebek közt arról írt, hogy az afrikai kontinens kiváló lehetőségekkel várja a külföldi befektetőket, köztük a magyarokat.
Az Utazás kiállításon is szép számmal mutatkoztak be az afrikai országok, köztük a csodálatos standdal büszkélkedő Tunézia is, amely nagy eséllyel ismét az egyik legkedveltebb nyári úti cél lesz a magyar családok körében. Az ország biztonságos, a színvonal pedig egyre magasabb.

Az Utazás Kiállítson idén először mutatkozott be a Kambodzsai Királyság Turisztikai Minisztériuma, illetve annak magyarországi kirendeltsége. Mint Sárdi Rudolf, közép-kelet-európai misszióvezető előadásában rámutatott: a mostani bemutatkozás elsődleges célja, hogy a magyar turisták is jobban megismerjék a Délkelet-ázsiai desztinációt, valamint fejlesszék az idegenforgalmi kapcsolatokat. 

Az Utazás kiállítás társkiállítása – az Afrika Expo mellett – idén is a Bringaexpo volt, amelyet immár önállóan rendezett meg a HUNGEXPO Zrt. Az ország legnagyobb, idénynyitó kerékpáros kiállítása ezúttal is megtöltötte a 9000 négyzetméteres G pavilont. Bebizonyosodott, hogy jó úton járnak a szervezők, amikor – szakítva a korábbi hagyományokkal – lehetővé tették a látogatóknak, hogy ne csak kipróbálhassák, hanem meg is vásárolhassák a kiállított kerékpárokat. A Bringaexpo egyik legsikeresebb programja, a tesztpálya volt, amely nagyobb és izgalmasabb volt a tavalyinál. A szervezők gondoltak a gyerekekre is, akik valódi KRESZ pályán tanulhatták a szabályos kerékpáros közlekedés alapjait.

fotók: Bognár Mária 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top