A Magyar Turizmus Zrt. szakmai nyílt nap keretében mutatta be a jövő évi nemzeti marketingtervet a Budapest Kongresszusi Központban. Ennek alapján 2014-ben kiemelt szerepet kapnak a távoli, feltörekvő piacok, így az Arab-térség országai, Brazília és India, valamint a déli szomszédos országok, míg a kulcsfontosságú küldő országokban új célcsoportok megszólítására törekednek.
A jövő év fontos eseményei között szerepel a határnyitás 25. évfordulója, amelynek alkalmából a társaság közös akciókat szervez német nyelvterületen, illetve magyar szervezetekkel, így a Külügyminisztériummal, a Balassi Intézettel, továbbá az érintett nagykövetségekkel. Nagy hangsúlyt fektetnek Budapest mint kulturális főváros kínálatának népszerűsítésére is, valamint Ybl Miklós és Egressy Béni születésének 200. évfordulója is kiemelt figyelmet kap.
Horváth Gergely, turisztikai vezérigazgató-helyettes prezentációjában kiemelte, noha turizmusunk a válságból kilábalt, a turisztikai bevételeknek még emelkednie kell ahhoz, hogy a szolgáltatók nyereségesen működjenek. Ehhez mindenekelőtt a vendégszám növekedése szükséges.
Míg a 2013-as marketingterv prioritása Magyarország önálló turisztikai arculatának kialakítása volt, addig 2014-ben az új arculatot szándékoznak minél szélesebb körben népszerűsíteni.
Kedvező fejleménynek nevezte, hogy a 2014-2020-as tervezési ciklusban uniós források is felhasználhatók lesznek országmarketingre. Erre 2007-2013-ban nem volt lehetőség.
Horváth Gergely hangsúlyozta, hogy a marketingszervezet a kommunikációba szeretné beépíteni az új beruházásokat, mint például a Várkertbazár, a Bálna, a Zeneakadémia, és a Kossuth tér. A kommunikációs eszközök közül kiemelte az új Magyarország-imázsfilmet, és arra kérte az ágazat képviselőit, hogy terjesszék, osszák meg a filmet külföldi partnereikkel.
A marketingterv bemutatója után az ágazat egészét is érintő kerekasztal-beszélgetésekkel párhuzamosan az MT Zrt külképviselői, regionális marketing igazgatói panelbeszélgetéseken mutatták be jövő évi terveiket.
A nyílt napon stratégiai együttműködési megállapodást írt alá Denéné Tóth Marianna, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója és Márton Péter, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója. A megállapodással az MT Zrt és a MNV Zrt. egységes kommunikációt szándékozik előmozdítani a tulajdonosi körükbe tartozó társaságok turisztikai tevékenységében. Kölcsönösen megjelennek majd egymás rendezvényein, sajtókiadványaiban, és közös programokat szerveznek, különös tekintettel a műemlék-turizmus népszerűsítésére.
A nyílt naphoz kapcsolódóan beszerzői workshop keretében magyar kistermelők mutatták be élelmiszeripari termékeiket.
A marketingterv elérhető a www.itthon.hu oldalon.
Szöveg: Bognár Mária Fotó: Magyar Turizmus Zrt.