Ring Magazin

Szombat, 2018. Június 23.
Szöveg mérete
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Címlap Tudomány A világban Kutatók több mint 100 bolygót azonosítottak, amelyek holdjain élet lehet

Kutatók több mint 100 bolygót azonosítottak, amelyek holdjain élet lehet

E-mail Nyomtatás PDF

Amerikai és ausztrál csillagászok 121 bolygót azonosították a Naprendszeren kívül, amelyeknek úgy vélik, hogy lehetnek lakható holdjaik, egy cikk szerint, amit a The Astrophysical Journal című tudományos folyóiratban publikáltak.

Csillagászok a riverside-i Kaliforniai Egyetemről (Egyesült Államok) és a Dél-Queenslandi Egyetemről (Ausztrália) a NASA Kepler műholdja által 2009 óta gyűjtött adatokat használtak tanulmányukhoz.
A kutatók 121 olyan exobolygót azonosítottak, amelyek csillagaik lakható zónáiban keringenek, ami azt jelenti, hogy nem túl melegek vagy hidegek ahhoz, hogy folyékony víz és potenciális élet legyen rajtuk.
Ezekben a pályákban, a csillagászok szerint megvannak a feltételek ahhoz, hogy a potenciális holdak - amiknek létét még nem erősítették meg - kedvező környezetet biztosítsanak az élet számára.
A jövőbeli távcsövek tervezését ezeknek a holdaknak az észlelése és az élet jeleinek kutatása fogja vezérelni.

elpais.com.uy

A kép forrása: cnn.com (illusztráció)

(0 értékelés)

Megjelent az A Mi Otthonunk júniusi száma

amio 201806 resize

Bővebben az Otthon rovatban

Média a médiában

02.ecs.mediacimlap02.fz.mediaringor ring01.kg.media01.orkeny.media04.mzmedia

A sajtót, a nyilvánosságot és a valódi sajtót egyre inkább háttérbe szorító közösségi platformokat vettük nagyító alá összeállításunkban. Mi a hír, mi a vélemény és hol szentség, azaz a hitelesség. Hihetünk-e még a médiának? Kinek, minek, hogyan, miért, mikor? Az újságnak, a tévének, a világhálónak, a közösségi oldalaknak? Erre kerestük a választ. A fotókra kattintva tallózhatnak cikkeink között.

Hányan olvasnak bennünket?