Az Éter Fesztivál 2004 óta, azaz pontosan húsz éve biztosít teret és színpadot a feltörekvő, tehetséges zenekaroknak, profi hátteret varázsolva mögéjük, hogy minél többeknek mutathassák meg, mit is tudnak valójában. A tehetségkutató az elmúlt években, olyan, mára már országosan ismert és népszerű, a nagyobb fesztiválokon is headliner zenekarok útját segítette, mint az AWS vagy a The Anahit.
„Kevesen tudják talán, hogy az egész fesztivál története húsz évvel ezelőtt kezdődött a salgótarjáni Bányász Klubban, ahol egy 17-18 éves baráti társaság arra gondolt, mi lenne, ha csinálnának egy tehetségkutatót a helyi zenekaroknak. Az első helyezett ekkor még 15 ezer forintot, egy tálca sört és egy tortát kapott, viszont a záró bulin 500 fiatal tombolt a helyi zenekarokra, és ezt látva nem is volt kérdés, hogy folytatni kell. 2007-ben meg is valósult az első Észak-magyarországi Tehetségkutató Rockfesztivál, innen van az ÉTER név” – mondta a megnyitó alkalmával az egyik alapító, Jakab Jácint, aki a fesztivál talán legfontosabb gondolatát is megfogalmazta, miszerint egyetlen fellépőnek sincs félnivalója, hiszen az ÉTER nem egy verseny, hanem sokkal inkább szól a kapcsolatépítésről és az együtt töltött időről.
A 2015 óta a tehetséggondozás mellett az utógondozás, azaz a Fesztiválon felfedezett legjobb előadók további segítése révén az ÉTER egy igazi nyári programsorozattá nőtte ki magát, amellyel Balassagyarmaton, Salgótarjánban, Pásztón vagy éppen Budapesten is találkozhatunk. A programsorozat bázisa azonban maradt Egerben, így 2024. július 6-án Heves vármegye központjában zajlott a legnagyobb esemény.
A fellépők természetesen ezúttal is a legmegfelelőbb, professzionális technikai hátteret kapták meg a produkciójukhoz, a döntőbe jutott zenekarok például látványos színpadtechnikával a hátuk mögött mutathatták meg a tehetségüket.
Ahogy az ÉTER Tehetségkutató Fesztiválokon már megszokott, úgy a meghívott együttesek főként saját szerzeményeiket adták elő. A különböző stílusirányzatokat figyelembe véve, egymással versenyezve mutatták be tehetségüket a szakértő zsűri és a közönség előtt. A produkciók után a szakmai zsűri értékelte, véleményezte a zenészeket és iránymutatást adott a további zenei fejlődésükhöz.
Az idei ÉTER Fesztiválon a Backdoor People kapta a legtöbb díjat.
„Már az, hogy ide bekerültünk, egy hatalmas dolog, részben az ismertség, részben a közös koncertek, és nem utolsó sorban a zsűriben helyet foglaló nagyon durván szakmai emberek miatt, akikkel megismertethettük magunkat” – mondta Péter Bence, aki nem titkolta, hogy minden díjukkal élni fognak. Ezek közül első helyre a 2025-ös tatai Víz, Zene, Virág Fesztiválon való fellépés kívánkozik. „Régi álmunk volt eljutni egy fesztiválra, ezért úgy tervezzük, hogy nagyon rá fogunk készülni a fellépésre, hogy még profibbak legyünk, ha már egy ilyen lehetőséget kaptunk.”
A Backdoor People másik értékes díja egy tekintélyes stúdió idő, amire már meg is van az a két szám, amit szeretnének felvenni a srácok, az egyik Bence, a másik pedig Kozma Timon ötletéből valósulhat meg. A csapat nyert még egy imidzstervezési díjat is.
„Én személy szerint nagyon jól éreztem magam a fesztiválon, nagyon jó volt látni, hogy a fellépő zenekarok milyen támogatólag viszonyulnak egymáshoz, és nem vetélytársként tekintenek a másikra. Nagyon profi volt a helyszín és a stáb is, ennek is köszönhetően sikerült ilyen jól a fellépésünk, ami szerencsére nem csak a mi tetszésünket nyerte el, hanem a zsűriét is” – tette hozzá Gerges Agenor
A fantasztikus Magnum-bajusszal hódító Kozma Robin elmondta, hogy az arcszőrzet annyira az imidzse részévé vált, hogy a „bajuszos srác” nélkül már elképzelhetetlen lenne a Backdoor People.
Az ÉTER Fesztivál 2025-ben is várja majd a tehetséges zenészeket, utcazenészeket és persze a rájuk kíváncsi, szórakozni vágyó közönséget is.
Forrás: Blue Hill