A Béta Motorsport Egyesület ifjú versenyzője, a #155-ös rajtszámmal versenyző Kovács Ferenc Richárd még csupán nyolc esztendős, de már most felnőtteket meghazudtoló módon, ésszel motorozva másodikként zárta az Endurocross Magyar Bajnokság ifi 50 cc-s kategóriáját.
Ricsi ugyan még roppant fiatal, ennek ellenére a 2021-es szezon már a harmadik volt számára motorsportolóként, és az első, amit endurocrossban teljesített. Itt kapásból berúgta azt a bizonyos ajtót a KTM SX-E 5 nyergében. A gyártó teljesen elektromos versenygépe bebizonyította, hogy életképes alternatívája a benzinüzemű 50 köbcentis motornak, amely egyúttal magában hordozza egy teljesen új versenyzői generáció megszületésének lehetőségét.
Kovács Ferenc Richárd elsőként tolt le egy komplett versenyszezont elektromos motorral a hagyományos technikák ellenében, ott, ahol az ifi 50-es és 65-ös versenyzők egyszerre teljesítik a versenytávot. Ez a sorozat a Nyílt Nemzeti MXGuards.com Endurocross Kupa volt, amely hét helyszínre látogatott el, és összesen 14 versenyen állt rajthoz az ifi mezőny.
Ricsi az egész szezon során mutatott kiegyensúlyozott teljesítményével végül a kupasorozat ifi 50-es kategóriájának második helyén végzett, és a Béta Motorsport Egyesületnek is ő szerezte a legtöbb pontot a fiatalok közül, valamint több versenyen is ő futotta meg a legjobb köridőt. A járványhelyzet miatt idén nem tartják meg a szokásos díjátadót, ami miatt a sportoló kissé csalódott, viszont búslakodásra nem sok idő jut, hiszen a munkának és a felkészülésnek sosincs vége.
A szakági törekvéseknek köszönhetően (a remények szerint) az utánpótlás kategóriában is egyre többen harcolnak majd az elsőségért, főleg az ifi 65cc-s mezőny létszám emelkedése lehet érdekes Ricsi és csapata számára. Akkor igazán jó egy versenyszéria, ha népes a mezőny! Ez egyelőre még a jövő zenéje, az viszont biztos, hogy Kovács Ferenc Richárd a 2022-es szezont a már említett 65-ösök között fogja megkezdeni.
Üröm az örömben, hogy egyelőre sem a KTM-nek, sem pedig más gyártónak nem szerepel olyan elektromos motor a palettájában, ami megfelelne a kategória előírásainak, ezért egyelőre Ricsi kénytelen a megszokott villanyost egy belsőégésű motorra cserélni. Ugyan ez a technika új lesz számára, de a motiváció nem változik. A cél minél jobb eredmény felmutatása 2022-ben, úgy a kategóriában, ahogy a csapat szereplését illetőleg is.
Az idei szezonban elért eredmények természetesen nem jöhettek volna létre a Mészáros Cégcsoport és magánszemélyek támogatása nélkül: Ricsi és családja ezúton is szeretné megköszönni az egész éves segítséget és bizalmat! A versenyző külön köszönettel tartozik a felkészítését és versenyeztetését lebonyolító profi stábnak, Vágó Norbertnek és a Béta Motorsport Egyesületnek.
Fotók: Miller Photostudio , Háfra Zsolt