A szezon legizgalmasabb hétvégéjét futották a Forma – 1 versenyzők, méltóan megemlékezve a múlt hét pénteken elhunyt francia Jules Bianchi emlékére és a Hungaroring 30. futamára. A meglepetést a Ferrari hozta és igazolta, hogy a technikás pályák adják az igazi szórakoztató versenyt.
Fotó: Czeglédi Zsolt
A szabad – és időmérőedzések a szokásos Mercedes dominanciát hozták. Az izgalmas részek kicsit hátrébb ígérkeztek: a Red Bull és a McLaren Honda mutogatta oroszlánkörmeit. A technikás, kevés előzési lehetőségeket kínáló pályán mindenki, főleg a Mercedes pilótái rajt– cél győzelmet vártak. A többi csapat a változó időjárásban bízhattak, hogy a gumicsere taktikával értékes pontokat szerezhetnek.
A Ferrari más taktikát választott: pénteken este 10-ig dolgoztak a jobb beállításokon. Eredményeként Vettel a harmadik rajtkockából indult. A rajtnál Hamilton Rosberg-re figyelt, mivel tudta, hogy a csapat és versenytársa a rajtnál előzheti meg. Meglepetés szerűen a másik oldalon Vettel nagyon jó rajttal elment a két egymással küzdő pilóta mellett. Csapattársa Kimi Räikkönen valódi finn hidegvérrel követe.
Fotó: Kovács Tamás
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája győzött vasárnap a jubileumi, 30. Magyar Nagydíjon a Hungaroringen. A 28 éves versenyző idén másodszor, pályafutása során pedig 41. alkalommal nyert futamot, ezzel az örökrangsor harmadik helyén utolérte a legendás brazil Ayrton Sennát. A Ferrari legutóbb 2004-ben, a hétszeres vb-győztes német Michael Schumacher révén ünnepelhetett Mogyoródon, ahol Vettelnek mostanáig nem sikerült győznie. Jules Bianchinak, a Ferrari saját nevelésű pilótájának emlékére ajánlotta a diadalt.
A meglehetősen kaotikusan alakuló versenyen az orosz Danyiil Kvjat (Red Bull) lett a második, míg csapattársa, az ausztrál Daniel Ricciardo a harmadik. A vb-címvédő brit Lewis Hamilton (Mercedes) hatodikként ért célba megelőzve márkatársát és összetettbeli legnagyobb riválisát, a német Nico Rosberget, aki a nyolcadik helyen végzett, így előbbi 17-ről 21 pontra növelte előnyét pilóták versenyében.
A McLaren a szezon során először szerzett mindkét autójával pontot, mivel a spanyol Fernando Alonso ötödik, a brit Jenson Button pedig kilencedik helyen ért célba.
A 29. körben Hamiltonnak sikerült megelőznie ausztrál riválisát, hátránya azonban ekkor már 34 másodperc volt az élen száguldó Vettellel szemben. A 42. körben a második helyen haladó Räikkönen jelezte a csapatnak rádión, hogy valamilyen műszaki problémája van, ezt a köridők is alátámasztották, Rosberg és Hamilton ugyanis egyre közelebb ért a finn versenyzőhöz. Egy körrel később a német Nico Hülkenberg (Force India) autójáról a célegyenes végén egyszerűen letört az első szárny, az autó pedig irányíthatatlanul csapódott a gumifalba. Hülkenberg sérülés nélkül megúszta az esetet, a versenybíróság azonban a pályára küldte a biztonsági autót, amely a célegyenesben a boxutcán keresztülhajtva vezette fel a mezőnyt azért, mert a pályára került törmeléket így tudták a leggyorsabban és a legbiztonságosabban eltakarítani. A mezőnyből mindenki behajtott a boxba, amikor a Safety Car kigurult a Hungaroringre, a sorrend az újraindítás előtt Vettel, Räikkönen, Rosberg, Hamilton volt az első négy helyen.
A biztonsági autó 20 körrel a leintés előtt engedte el a mezőnyt, Vettel megtartotta az első helyet, Rosberg viszont azonnal elment Räikkönen mellett, közben Hamilton Ricciardóval ütközött, letört egy darab az autójának első vezetőszárnyából, így visszaesett hatodiknak. A brit címvédőnek ki kellett mennie a boxba, hogy új szárnyat kapjon, ennek nyomán egészen a 13. pozícióig csúszott hátra.
Räikkönen autója 15 körrel a leintés előtt gyakorlatilag végleg megadta magát, közben Hamilton boxutca-áthajtásos büntetést kapott, mert a versenybíróság úgy ítélte meg, ő okozta az ütközést Ricciardóval.
A győzelemért így Vettel, Rosberg és Ricciardo maradt harcban, közöttük az utolsó tíz kör kezdetén alig több mint másfél másodperc volt a különbség. A nagy csatában Rosberg és Ricciardo kevéssel a befejezés előtt összeakadt, az ausztrál első szárnya eltört, Rosberg pedig hátsó defektet kapott, ezzel le kellett mondania a dobogós helyezésről. A különböző büntetések miatt Kvjat előre került a második helyre, s a célig megtartotta pozícióját, Ricciardo pedig a vezetőszárnyának kényszerű cseréje ellenére felért harmadiknak.
Nagyszerű verseny volt, köszönjük a remek versenyzőknek.
A világbajnokság egy hónap múlva, augusztus 23-án, Belgiumban folytatódik.