Nyár végére 49-re nő a Budapesten szolgálatot teljesítő, gázhajtású buszok száma, a júliusban érkező újabb 12 Van Hool busszal. Ezúttal Lausanne-ból érkezik a használt flotta.
A svájci városból, a műszaki átadás-átvételt követően, a jövő hét végéig bezárólag mind a 12 autóbuszt leszállítja a BKV. A 2004 és 2006 között gyártott, Van Hool New A300 CNG típusú szóló (csukló nélküli) buszok darabonként 6,5 millió forintba kerülnek. A BKK közleménye szerint honosítással együtt is hasonló költségű egy ilyen beszerzés, mint a 18-19 éves hazai buszok (Ikarus 400-as széria) vázcseréje lenne.
A buszok 12 méter hosszúak, teljes hosszukban alacsonypadlósak. Légkondicionálóval is rendelkeznek. Itthon, a honosítás részeként, a fővárosi buszok égszínkék (a köznyelvben bili- vagy strandkorlátkék) fényezésén kívül elektronikus jegykezelő és utastájékoztató berendezéseket is kapnak. Az újabb használt buszokkal a régi járművek felújítását váltják ki, nem pedig az új buszok vételét, olvasható a BKK közleményében.
A BKV állományában 2009 szeptembere óta vannak Van Hool buszok, az első 32 db csuklós, még klíma nélküli jármű Brüsszelből érkezett. 2011-ben Nijmegenből (Hollandia) érkezett 13 db szóló busz, utóbbiak 2012 májusában álltak forgalomba. 2013 37+1 Van Hoolt hozott, ezúttal Franciaországból; a harminchét darab, korábban Dijonban szolgált példány volt az első gázhajtású beszerzése a BKK-nak. Ezek honosítása most folyik, három közülük április óta már forgalomban is van. Emellett egy hagyományos, dízelmotoros Van Hool busz is érkezett Budapestre a tavalyi évben, ez korábban La Plange-ban teljesített szolgálatot.
A közlemény kitér arra is, hogy június 25-én megnyílt a harmadik budapesti CNG-töltőállomás, a Főgáz telephelyén; ettől az eddigi két állomás tehermentesülését várja a közlekedési társaság.
Indóház nyomán Molnár Gergő István