Tegnap hivatalosan is megnyílt Szabadkán a Telenor első közös telefonos ügyfélszolgálata, amelynek különlegessége, hogy a szerbiai és a magyarországi ügyfelek hívásait is itt fogadják a telefonos ügynökök, akiknek csoportját magyar és szerb nyelvterületről állították össze – olvasható a Magyar Szó Online szerbiai magyar portálon.
Uwe Fredhaim, a Szerbiai Telenor vezérigazgatója a megnyitón hangsúlyozta, ez a projektum, melynek megvalósításán hosszú ideje dolgoztak, mérföldkő a Telenor számára.
„Egyrészt a nyelvi jellegzetességek miatt döntöttünk Szabadka mellett, és tapasztalataink azt mutatják, hogy jól döntöttünk, a másik ok pedig maguk az emberek voltak, akik már évek óta teljes erőbedobással dolgoznak, s olyan képességekkel rendelkeznek, hogy bármelyik másik tapasztalt telefonos ügyfélszolgálattal felvehetik a versenyt. Büszkeséggel jelenthetjük ki, hogy a kutatások szerint olyan márkanév vagyunk, amelyik közel áll a felhasználóihoz, s nagy örömünkre szolgál ilyen környezetbe és munkahelyekbe befektetni. Tervünk, hogy bizonyos idő után ezt a projektumot bővítsük, mellyel az Európa-szerte működő Telenor-üzleteket, s a szolgáltatás minőségét is magasabb szintre emelhetjük” – mondta a vezérigazgató.
A szabadkai telefonos központba, mely máris működik és szolgálja a két ország felhasználóit, harminc új magyar és szerb ajkú dolgozót alkalmaznak, akik fogadják a beérkező hívásokat, és igyekeznek megválaszolni a kérdéseket, vagy segítséget nyújtanak az ügyfeleknek.
A központ megnyitóján részt vett Stefan Lazarević telekommunikációs államtitkár is, aki úgy nyilatkozott, a telekommunikáció a legdinamikusabban fejlődő iparág Szerbiában, és nemcsak a gazdaság, hanem a társadalom fejlesztésében is nagy szerepe van. Szerbiában a telekommunikáció a bruttó társadalmi termék 5,5 százaléka, amely a beruházások növekedésével még nagyobb lesz.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy a Telenor szolgáltatásainak szélesítése mellett döntött, s megnyitotta ezt a regionális központot, amely a szerbiai és a magyar Telenor-ügyfeleket is kiszolgálja. Amikor egy ilyen világcég kiszélesíti tevékenységét, az más külföldi befektetőknek is jó üzenet, hogy ugyanezt tegyék, vagy nálunk kezdjék meg működésüket. A minisztériumunk továbbra is aktívan dolgozik majd a telekommunikációs szektor fejlesztésén, ebből pedig a felhasználók és az állam is profitál majd” – mondta az államtitkár.
Modest Dulić polgármester elmondta, a Telenorral való együttműködés nem új keletű, és továbbfejlődött, amikor négy évvel ezelőtt a Telenor létrehozta internetparkját, s így szimbolikusan megmutatta a városfejlesztés útját a korszerű kommunikáció felé és polgárok igényét az interneten keresztüli kommunikáció iránt. Mint kiemelte, a központ megnyitása egyaránt jelentős esemény a Telenor és a város számára is, gondoljunk csak arra a harminc képzett fiatalra, aki így munkát talált, s hogy nem véletlenül Szabadkát választották ki a regionális központ helyszínéül.
„Szabadka a nyelvi jellegzetességein kívül egyéb előnyökkel is rendelkezik, hiszen a 10-es közlekedési folyosó mellett terül el, s az optikai hálózaton keresztül megteremti a kommunikációt Szerbia, valamint Közép- és Délkelet-Európa között. Szabadka érti a korszerű kommunikáció fontosságát, és hogy szükséges felkészíteni az önkormányzatot is, hogy válaszolni tudjon a kihívásokra, melyekkel a jövőben találkozik. Városunkat a befektetők Mekkájaként ismerik, és ma már az alapvető infrastruktúrába a korszerű kommunikációs rendszerek megléte is beletartozik, így az optikai hálózat is egyre fontosabb a befektetőknek” – mondta a polgármester.
forrás: magyarszo.com, kepek.origo.hu