Stratégiai együttműködésről írt alá megállapodást a Magyar Turizmus Zrt. és a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt. Budapesten, a Széchenyi fürdőben. A Budapest Winter Invitation (BWI) kampányt előkészítő szakmai- és sajtótájékoztatón aláírt megállapodás célja a.magyarországi egészségturizmus népszerűsítése és a budapesti vendégforgalom növelése az utó- és előszezonban.
Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy az október végén kezdődő téli kampány immár a hetedik BWI lesz, s bíznak abban, hogy a promóciónak köszönhetően az elmúlt években elért 10-15 százalékos vendégforgalom-növekedést alapnak vehetik. A tavalyi BWI-kampány minden korábbit túlszárnyalva több mint 79 ezer vendégéjszakát hozott a programhoz csatlakozott fővárosi szállodákban.
A Budapest téli vendégforgalmát élénkítő marketingakció – a 2=3 és 3=4 szállodai kedvezmény mellett – idén is ingyenes fürdőlátogatást kínál a vendégeknek a főváros történelmi fürdőibe: a Gellért, a Széchenyi és a Rudas mellett már a Lukács fürdőbe is.
Szőke László, a BGYH Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta: szeretnék elérni, hogy a budapesti gyógyfürdők visszanyerjék régi fényüket, s Budapest Európa fürdőfővárosa legyen, ezért a megállapodás is.
Az együttműködés keretében az MT Zrt.és a BGYH Zrt. egyezteti egészségturisztikai stratégiai terveit, közös marketing-kommunikációs akciókat szerveznek, prezentációkat tartanak, szakmai és média-tanulmányutakat szerveznek, és közösen igyekeznek egészségturisztikai témájú nemzetközi szakmai rendezvényeket vonzani Magyarországra. Az MT Zrt. emellett megjelenési lehetőséget biztosít a BGYH Zrt. számára külföldi szakmai kiállításokon és munkatalálkozókon.
Kopócsy Andrea, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke kiemelte, hogy a BWI-hez az elmúlt években több mint 50 szálloda csatlakozott, amelyek az ingyenéjszakákon túl anyagilag is támogatják a programot. A marketingakció, amellett, hogy a szállodák forgalmát növeli, Budapestet is népszerűsíti a világban.
Vitézy Zsófia, a Budapesti Fesztiválközpont igazgatója örömmel nyugtázta, hogy rövid kihagyás után az idén újra bekerülhetett a BWI programkínálatába a Budapesti Tavaszi Fesztivál is. A rendezvény turisztikailag igen kedvező időszakban lesz, mert beleesik a húsvét is, és így passiók, szakrális koncertek tehetik emelkedetté a kulturális fesztivált.
Baán László, a Szépművészeti Múzeum igazgatója az október végén nyíló Cézanne és a múlt című kiállítást emelte ki kínálatukból. Véleménye szerint a tárlat a világ egyik legvonzóbb kiállítása lesz ezen időszakban. Száz alkotás lesz látható – ebből 40 festmény, a többi rajz és akvarell. Itt lesz a világ legdrágább képeiből kettő, amelyek együttes értéke 500 millió dollár.
Szöveg és kép: Bognár Mária