Mintegy 2600 kisdiák vett részt az OBI és a WWF idei programsorozatán
A soproni OBI áruházban holnap “csöngetnek ki” az idei utolsó hódóráról. Az OBI Hungary és a WWF Magyarország idei “tanéve” január 11-én kezdődött Gyöngyösön és február 16-án zárul Sopronban. Öt hét alatt újabb 2600 kisdiák ismerkedhetett meg Európa legnagyobb rágcsálójának életével, így összesen már jóval 20.000 fölött jár azoknak a diákoknak a száma, akik elmondhatják magukról, hogy találkoztak a hóddal. A gyerekek mellett nem egy alkalommal az áruházi látogatók egy része is bekapcsolódott az órákba. Az egyenként 45 perces, interaktív környezetismereti órákat 19 város 20 OBI áruházában tartották a WWF szakemberei.
Az elmúlt években már megszokott, kiemelkedő érdeklődés kísérte az idei hódórákat. Az OBI Hungary ebben, valamint a nemrég elnyert CSR szakmai díjban is annak az elkötelezettségnek a megerősítését látja, hogy a fiatal generáció környezettudatos szemléletének formálása kiemelt fontosságú. A szervezők tapasztalatai újból azt igazolták, hogy a diákok különösen fogékonyak azokra a tanórákra, melyek az iskola falain kívül teszik lehetővé egy-egy téma részletes megismerését. Ezt erősítik meg azok a levelek is, melyekben a kísérőtanárok írtak a gyerekek benyomásairól, élményeiről.
“… Minden évben nagy-nagy örömmel vesszük a HÓDÓRA lehetőségét. Népszerűségét mutatja, hogy a mi városunkban 2 nap sem lenne elég az igények kielégítésére. Minden évben a 3. évfolyamot küldjük, mert ott tananyag a vízpart élővilága. Kollégáim úgy jönnek vissza a hódóráról, hogy nagyon sok hasznos információt kaptak a gyerekek a tananyaghoz kiegészítésként. Örülünk a kiváló szemléltetésnek, annak pedig külön, hogy formálja a tanulóink szemléletét, az állatvilághoz való viszonyát. …”
“…A hódóra program egy roppant érdekes lehetőség a tanórán kívüli tanulás megvalósításához. A szokatlan helyszín, a szokatlan előadó és a szokatlan téma már elég biztosíték arra, hogy a Gyerekek figyelme lankadatlan legyen a program elejétől a végéig. Szeretnénk, ha még több hasonló kezdeményezésen vehetnénk részt….”
“… A hódóra jó példája annak, hogy hogyan lehet játszva megtanítani a gyerekekkel olyan komoly ismereteket, mint a hódok jellemző tulajdonságait, a rájuk leselkedő veszélyeket, illetve ezektől való megvédésüket. Nagyon fontos, hogy ne csak hallják az információkat, de meg is nézhetik a teljes életnagyságú preparált hódot, illetve kezükbe is vehetik a hód különleges farkát, mellső lábát.
Az ismereteket egyszerre hallja, látja és tapinthatja is a tanuló. Így biztos, hogy sokkal jobban rögzül bennük a hódok életmódjával és a természetben betöltött szerepükkel kapcsolatos tudnivalók. Reméljük, hogy ezek a gyerekek már olyan felnőtteké válnak, akiknek életelemük minden területen a környezetvédelem, természetvédelem….”
A programokon 9 – 13 éves diákok vettek részt, és ezúttal is érkeztek résztvevők látássérült, illetve értelmi fogyatékkal élőkkel foglalkozó iskolákból. Az előadás, a filmvetítés, a hódnyomokkal történő megismerkedés és a gyakori kérdezz–felelek minden résztvevő gyerek számára könnyűvé tette a tanulást. Akik pedig esetleg nem tudtak az órákon részt venni, a WWF honlapján (www.wwf.hu) utólag, számítógépük képernyője előtt „vehetnek részt” egy hódórán és megnézhetik a hód-visszatelepítésekről összeállított filmet is.
Az órákon szerzett ismeretek alapján a diákok hódismereti totót tölthettek ki. A hódórákkal egy időben a WWF versíró pályázatot indított, amelyre bármely iskolás korú gyermek a hódról szóló verssel, mondókával nevezhet, egyes áruházak pedig rajzpályázatot hirdettek az órán részt vett gyerekek között. A pályázatok célja, hogy a természetvédelem kapcsán a gyerekek szabadon kibontakoztathassák fantáziájukat és alkotókedvüket.