Az időjárás ezúttal sem volt kegyes a versenyzőkhöz, hiszen tíz perc várakozás, és pár biztonsági autó mögött töltött kör után piros zászlóval szakították meg a versenyt. Egy óra várakozás után aztán újra kezdetét vette a futam, de a 17. körig még a mezőny előtt volt a safety car. Webber már a 20. körben kicsúszott, csapattársa, Sebastian Vettel pedig műszaki hiba miatt kényszerült feladni a versenyt a 47. körben. Alonso így az élre állt, és meg is nyerte az első Koreai Nagydíjat, ezzel pedig átvette a vezetést a világbajnoki ranglistán, Hamilton második helyezésével megelőzte Vettelt a pontversenyben és feljött a harmadik helyre.
A jeongami aszfaltcsíkkal már korábban is számos probléma volt, három héttel ezelőttig azt sem lehetett tudni, hogy lehet-e egyáltalán futamot rendezni a pályán. A nagydíjat végül megrendezték, de a pálya hiányosságaira az eső világított rá. Több, mint 17 körig csak a biztonsági autó mögött haladhatott a mezőny, pedig az eső addigra már alábbhagyott, sőt számos futamon ennél zordabb időben sem volt szükség a biztonsági autó részvételére. A kaotikus körülmények ellenére a 17. kör végétől végre saját tempójukban száguldhattak a pilóták, bár ez néhány versenyzőnek a kiesését eredményezte. Az első baleset Webber megcsúszását követően történt, az ausztrál a pályára visszakanyarodva keresztezte Alonso és Rosberg útját, de míg a spanyol kikerülte Webbert, Rosberg telibetalálta a Red Bull-t. Alonso ezzel feljött a második helyre, ismét bejött a safety car. Pár kör után helyreállították az állapotokat, a biztonsági autó kivonulása után Vettel továbbra is őrizte előnyét Alonsoval szemben. A kerékcserék vesztese ezúttal Button lett, a brit versenyző egészen a 15. helyig csúszott vissza. Alonsot megelőzte Hamilton, de öröme csak pár kanyarig tartott, hiszen megcsúszása után visszavette pozícióját a spanyol. Nem volt még vége az izgalmaknak, pár nyugodt kör után következett az újabb meglepetés. Vettel autója füstölni kezdett, és a német pilóta a 25 pont begyűjtése helyett nullázott a Dél-Koreai futamon.
Alonso ezek után már nem hibázott, magabiztosan vezetve nyerte meg a versenyt, és a két Red Bull kiesésének köszönhetően átvette a vezetést a világbajnoki ranglistán. Két futam van még hátra, Button kiszállt a címért folytatott küzdelemből, de az első Alonso és a negyedik Vettel között mindössze 26 pontnyi a különbség, és még ötvenet lehet szerezni. Két hét múlva Sao Paolo-ba utazik a száguldó cirkusz, a Brazil Nagydíjon könnyen eldőlhet a világbajnoki cím sorsa.
Az 1. Dél-koreai Nagydíj végeredménye (55 kör/309,155 km):
1. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 2:48:20,810 ó (átlagsebesség: 110,185 km/ó)
2. Lewis Hamilton (brit, McLaren) 14,999 mp hátrány
3. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 30,868 mp h.
4. Michael Schumacher (német, Mercedes) 39,688 mp h.
5. Robert Kubica (lengyel, Renault) 47,734 mp h.
6. Vitantonio Liuzzi (olasz, Force India) 53,571 mp h.
7. Rubens Barrichello (brazil, Williams) 1:09,257 p h.
8. Kobajasi Kamui (japán, Sauber) 1:17,889 p h.
9. Nick Heidfeld (német, Sauber) 1:20,107 mp h.
10. Nico Hülkenberg (német, Williams) 1:20,851 mp h.
11. Jaime Alguersuari (spanyol, Toro Rosso) 1:24,146 mp h.
12. Jenson Button (brit, McLaren) 1:29,939 mp h.
13. Heikki Kovalainen (finn, Lotus) 1 kör h.
14. Bruno Senna (brazil, Hispania) 2 kör h.
15. Jamamoto Szakon (japán, Hispania) 2 kör h.
A vb pontverseny állása 17 GP után (még 2 van hátra):
pilóták:
1. Fernando Alonso 231 pont
2. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 220
3. Lewis Hamilton 210
4. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 206
5. Jenson Button 189
csapatok:
1. Red Bull 426
2. McLaren 399
3. Ferrari 374
Post Views: 163