Végéhez értek a Budapest Szíve projekt fizikai munkálatai, jelenleg a garanciális javításokat, pótlásokat végzik – mondta Tóth Sándor, a Budapest Szíve Városfejlesztő Nonprofit Kft. kommunikációs igazgatója csütörtökön az MTI-nek.
Tóth Sándor a Károly körúton tartott bejáráson elmondta: elkészült a kettéválasztott kétirányú útpálya, közte pedig a zöldsáv, amely „a város tüdeje” szerepet tölti be. Hozzátette: a belvárosban még mindig kevés a zöldfelület, ezért a projekt fontos lépés a por-, zaj- és légszennyezés csökkentése szempontjából.
Móczár Béla kijelölt igazságügyi szakértő a helyszínen azt állapította meg, hogy a 80 darab, kockaformájúra nyírt gyertyánfa közül tízet ősszel pótolni kell, mert az érintett növények törzsein hibák találhatók. Mint mondta, a kivitelező öt év garanciát vállal a növényekre, amelyeket ősszel vagy tavasszal lehet cserélni.
A Budapest Szíve program három, egymással összefüggő elemből áll. A „Belváros új főutcájának kiépítése – I. ütem” elnevezésű projektet már korábban átadták, a „Hídfőterek és új pesti korzó kiépítése – I. ütem”, illetve a „Reprezentatív kaputérség kiépítése – I. ütem” átadása ősz elejére várható.
A programban megújult egyebek mellett a Március 15. téri park és a római romok bemutatóhelye, valamint a Piarista tömb, amelynek földszintjén új kereskedelmi és szolgáltatóegységek nyílnak meg. A Dohány utca és a Deák tér között a járdákat övező fasoron túl a két villamospálya széthúzásával nyolc méter széles zöldsáv jött létre, az Astoriánál pedig két új felszíni gyalogos-átkelőhelyet építettek ki.
Az Astoria és a Deák Ferenc tér közötti „Reprezentatív kaputérség” kialakítása első ütemének költsége 3,1 milliárd forint, ebből 2,7 milliárd forintot az Európai Unió finanszíroz. A Hídfőterek és új pesti korzó projekt költségei 2,2 milliárd forintot tesznek ki, ebből mintegy 1,6 milliárd forint az uniós támogatás.