Megmutatta igazi arcát a Magyar Nemzet főszerkesztő-helyettese Csermely Péter. Beállt a reklámadót ellenzők sorába, sőt tovább ment: egyenesen a sajtószabadságot féltette a kormánytól!
Igen magas labda volt ez a liberális sajtónak, lám-lám, még a kormánypárti sajtó is sajtószabadságért kiállt!
Nos, Csermely úr saját, (Magyar Nemzetes) önös érdeke miatt feladja elveit és félti a szabad sajtót.
De vajon mitől félti?
Félti a manapság mindent elborító reklámdömpingtől? Attól, hogy ma már egy másfél órás filmet 2-3 órán keresztül sugároznak a mind hosszabb reklám blokkok miatt. Ez a mennyiségi térhódítás. De mi van a minőségivel? Hogy pofátlanul gyógyulást ígérnek néhány pirula beszedésétől még gyógyíthatatlan betegségek esetén is. Sorolhatnánk a példákat.
Arról is hallgat a médiaszakember, hogy a legnézettebb kereskedelmi csatornák, az RTL Klub és a TV2 hosszútávú frekvencia-szerződéseit még messze a lejárat előtt a Bajnai kormány megújította – mondhatnánk áron alul. E két csatorna műsorfolyama a hollywoodi szennyfilmek kultúrmocskával, Győzike sorozataival, „Való világaikkal” és még sorolhatnánk a népbutítás-, morális-, és ízlés- rombolás legdurvább eseteit, amelyekkel mérhetetlen károkat okoz a közízlésben.
A tervezet szerint az említett kereskedelmi csatornák fizetnének a legtöbbet, vagyis ezek lennének a reklámadó legnagyobb kárvallottjai.
Ne sajnáljuk őket, könnyen túlélik. Mondják, hogy leginkább a hazai gyártású műsorokról kellene az adó miatt lemondani. Mi éppen ennek örülnénk a legjobban. A Győzike-féle, az Édes élet, stb., hazai gyártású műsorokért nem hullajtanánk könnyeket.
A reklámadó szükségességéről a mellékelt Lázár János cikkben lehet olvasni.
http://hvg.hu/itthon/20140604_Lazar_az_RTL_fenyegeti_az_orszagot_megzsa
A közteherviselésből pedig a médiának is ki kell vennie a részét. Még akkor is, ha a negyedik legnagyobb hatalom a demokráciában! Még akkor is, ha zsarolni tudja a politikát, még akkor is, ha képernyők elsötétítésével fenyeget.
Egerszegi Csaba