Virágoznak a fák, csicseregnek a madarak, és egyre többször hallani a határ felől a motorok zaját. Utóbbi mindennél erősebb jel azzal kapcsolatban, hogy elindul a motoros/motorsport szezon. Horváth Lajos és csapata már nagyon várta ezt a pillanatot…
A tereprali kicsit speciálisabb „műfaj”, mint az országúti motorozás, ahol csak leporolják a motort, és már gurulnak is. Ha versenyről, ha tesztről van szó, komoly előkészületek szükségesek, amelyek magukban foglalják a megfelelő szervízhátteret, az ellenőrzött körülmények megteremtését, na meg a kellő szabályismeretet. És akkor még nem is beszéltünk azokról az emberekről, akik mindezt lehetővé teszik. Horváth Lajos „Laller” a MAMS tereprali szakágának vezetőjeként immáron ebben a szerepben is készül a 2023-ra:
„Nem csupán a motor nyergében kell készülnöm az idei évre, de csapatvezetőként és sportszakemberként is helyt kell állnom. Régi vágyam, hogy arra a szintre emeljük fel a terepmotorozást, mint azokban az években, amikor én belekezdtem a sportágba. Ez nem máról holnapra fog menni, nagyon sok munkát kell még beletennünk, de úgy érzem, jó az irány. Ismételten újonc versenyzőket avathatunk majd, és a régi pilótáink is izgatottan farigcsálják már a gépeiket. Természetesen én is nagyon várom a nyitányt, a sokadik sportágban eltöltött szezon után is komoly bizsergés fog el, amikor megérkezem a srácok közé a szervízparkba.
A célom, hogy jókat meccseljek az ellenfelekkel és mindenféle technikai probléma nélkül teljesítsem a Riverside Baját. A tereprali nem csak azért különleges, mert a technikai tudás mellett a navigációs érzék, a tudás és a rutin is nagyon lényeges, hanem mert az összes motorsport szakág közül ez a legbajtársiasabb közeg. Itt senki nem megy el segítség nélkül a bajbajutott társa mellett, a motorozás élményén kívül pontosan ez a példamutató felfogás „hibáztatható” érte, hogy annyira várjuk a kezdést!” – nyilatkozta „Laller”, akinek már nem is kell sokat aludnia, hiszen alig két hét múlva – május negyedikén – eldördül a startpisztoly.
Forrás: Tóth Krisztián Márk