A Takarékbank Gyorsasági OB + Kupa harmadik fordulójának a Slovakiaring adott otthont, ahol az NTR színeiben összesen öt pilóta mérette meg magát a különböző kategóriákban.
Ádám Róbert (Open 600) pozitív érzésekkel zárta a bajnokság harmadik fordulóját. Róbert annak ellenére kihozta magából a maximumot, hogy nem érezte magát csúcsformában. A kvalifikáción a 8. helyet sikerült megkaparintania, 2 másodpercet javítva a két héttel ezelőtti köridejéhez képest. A versenyen elég szoros csaták alakultak ki a mezőny közepén, hiszen hét pilóta volt egy másodpercen belül. A pilóta a rajtnál veszített két pozíciót, de néhány kört követően már a hetedik helyen motorozott. A 35 fokos hőségben egy igazán kimerítő futamot teljesített, ugyanakkor megnyugtató számára, hogy biztos helye van a TOP10-ben, továbbá hogy ismét előrelépés történ a köridők terén. Célja folytatni ezt a remek tendenciát és csatlakozni az élmenőkhöz.
Kecskés Bence (Open 600) motorjának futóművét a verseny előtt fel kellett újítani, és az idő szűkössége miatt előzetes tesztre nem volt lehetőség. Ez volt a kisebb probléma, az viszont alaposan megnehezítette dolgokat, hogy a futómű beállításáért felelős szakember nem jött el a Slovakiaringre. A versenyző így magára maradt, de ennek ellenére is hatalmasat ment a kvalifikáción, és a második helyről kezdhette meg a futamot. Itt sikerült egy jó rajtot vennie, és nyomás alá helyeznie a vezető pozícióban lévő ellenfelét. Azonban a technika ördöge a legrosszabbkor szólt közbe, az első fék egyszer csak megadta magát. Bence próbált a hátsót használva versenyben maradni, ám végül visszacsúszott a 4. helyre. A fiatal srác kissé csalódottnak tűnt a verseny után, hiszen egyértelmű győzelemi esélyekkel érkezett Szlovákiába.
Ernszt Norbert (Stock 600) felkészülten várta a fordulót, hiszen az elmúlt hetekben sokat edzett a csapattársaival, Maxwell Tóthnak köszönhetően pedig a futómű áthangolásával komfortosabbá tette a motorját. Legutóbb nem volt megelégedve a köridejével és az elért helyezésével sem, ezúttal sokkal többet várt magától. Mivel egy olyan motorral versenyzik, ami közelebb áll a szériagépekhez, ezért neki nagyobb kihívás tartani a tempót az élmenőkkel. A futam alatt többször is sikerült 2:17-es időket futni, ezzel két másodpercet javított a korábbi legjobbjához képest, végül a 15. helyen intette le a kockás zászló.
Borsándi Botondot ( SSP 300) az egész versenynapon végigkísérte egy műszaki hiba, amelynek következtében folyamatosan küzdött a technikával. Ennek ellenére a pályán jól érezte magát, a tapadása kiváló volt, és a nagy forróság sem viselte meg. Botond elmondása szerint a problémáktól eltekintve is eredményes napot zárt, mivel öt másodpercet gyorsult az eddigi legjobb idejéhez képest.
Kun Csaba (SSP 300) nagyon jól érezte magát a Szlovákiaringen, a 600-as motorok között is jól állta a sarat. Ez a futama a bajnokságba nem számít bele, de Csaba véleménye szerint ez így is egy remek tesztlehetőség volt. Az előzetesen kitűzött 2:25-ös köridőt végül az abroncsok elmelegedése miatt nem sikerült abszolválni a versenyzőnek, de így is pozitív élményekkel zárta a szlovák fordulót.
fotók: Vrumm Klikk