Igencsak mozgalmas szezont tudhat maga mögött Horváth Lajos „Laller”, még úgy is, hogy idén parkolópályára került a Dakaros részvétel. Adódott helyette más kihívás, amelyből nem a legjobban jött ki a váci terepmotoros, de ennek ellenére hasznosnak ítéli meg a mögötte hagyott versenyévet.
Laller Bugacon kezdte meg a 2019-es versenyévet, ahol egy szerencsétlen bukás ellenére is a dobogón (egészen pontosan a második helyen) zárta a szezon nyitóversenyét. Sok pihenésre nem volt lehetőség, hiszen rövid idő múlva már indult is Marokkóba, ahol a Morocco Desert Challengen állt rajthoz. Túlzás nélkül kijelenthető, hogy ez a megmérettetés felért egy kisebb Dakar Rallyval: az egyhetes kihívás során nehéz körülmények, rengeteg kő és homok, hosszú versenytáv várt Lallerre. A pilóta becsülettel tette a dolgát, de az időközben szerzett súlyos sérülése miatt hat nap után a partvonalon túlra kényszerült.
A rehabilitáció alatt sem tétlenkedhetett Horváth Lajos: a magánéletben és a munkában is helyt kellett állnia, lévén beindult és csúcsra pörgött az általa megálmodott és kivitelezett márkafüggetlen autószerviz és vizsgabázis, a Laller Car. A sérüléséből lábadozó pilóta nagyon vágyott vissza a motor nyergébe, ám a magyar bajnokság soros futamát, a Riverside Bajat ki kellett hagynia.
Ha már nem lehetett ott a terepen, becsatlakozott versenyrendezőként, ugyanis a segítségével készítették elő az idei HunGarian Baja tereprali világkupa futamot. Eközben Lajos a jótékonyságról és a társadalmi szerepvállalásról sem feledkezett meg: a Mozdulj Közhasznú Egyesület látássérültek megsegítésének céljából létrehozott tandemtúráját támogatta, mint örökös fővédnök.
A népszerű sportember közben megpróbálkozott a visszatéréssel is: Horváth Lajos minden kínja ellenére rajthoz állt a HunGarian Baján, amelynek teljesítését tűzte ki célul. A sérült válla ebben megakadályozta, de ami a legfontosabb, ismét sikerült legyőznie önmagát, és túlmutatni a saját határain.Sérülés ide, fájdalmak oda, Horváthot kemény fából faragták, így felkészülésként motorra pattant a bajnokságban soron következő gyulai futam előtt is. Egy meghívásos versenyen járt Szlovákiában, és ha már ott volt, keményen húzta a gázt, kis híján a dobogóra is odaért.
Ezután jött a Gyula Skuba Cross Country, amely évek óta Laller egyik nagy kedvence. A versenyt sikerült abszolválnia, és a nyilvánvaló kínok ellenére végig koncentráltan motorozva célba érnie.Szezonzárásként következhetett a Raid of the Champions, ahol Laller már szinte teljesen felgyógyultan ült fel a motorjára, azzal a céllal, hogy pontot tegyen egy nehéz esztendő végére.A záróverseny olyanra sikerült, mint amilyen az egész szezon volt – nehéz, küzdelmes, ugyanakkor tartalmas és tanulságos:
„Idén voltak komoly mélypontok és magaslatok is, de én úgy vagyok mindezzel, hogy itt vagyunk, csináljuk legjobb tudásunk szerint, közben pedig tapasztalunk. Minden pillanatban tanulsz valamit, amitől komplexebb ember és komplexebb versenyző leszel. Jövőre szeretnék egy minden szempontból erősebb szezont zárni, és már megvannak a terveim, hogyan fogom ezt kivitelezni.” – mondta el Laller, aki évzáróként az ország legsikeresebb embereit nyilvántartó British Enciklopédiába is bekerült.