A magyarországi turisztikai márkakommunikáció klasszikus hibáinak elkerülésében nyújt segítséget Bódis Gábor „Mind the Gap – kreatív turisztikai coaching” című kézikönyve. A kötetet a szerző a Széchenyi Fürdő Márványtermében mutatta be a szakma és a sajtó képviselőinek.
Bódis Gábor szerint az elmúlt években, a nemzeti és helyi szintű turizmusmenedzsment átalakulásnak eredményeként a turisztikai iparágban prioritássá vált a márkakommunikáció. A turisztikai márkázásban rejlő kiaknázatlan lehetőségéket egyre több magyarországi település és piaci szereplő ismeri fel, azonban hozzáértés hiányában, sok esetben a legnagyobb erőfeszítések ellenére is elkerülhetetlen a kommunikációs kudarc.
Az Akadémiai Kiadó gondozásában megjelent tudományos kézikönyv 120 oldalon vezeti végig az olvasót a turisztikai márkakommunikáció gyakorlati kihívásainak és megvalósításának témakörein. A kötetben bemutatott nemzetközi és hazai példák, esettanulmányok közérthetően, logikus rendszerben teszik világossá a turisták igényeit és fogyasztói magatartásait, valamint rávezetnek arra, hogy egy fogadóterület miként tud a látványosságainak megfelelő igényes és személyre szabott kínálatot megvalósítani.
A 9 fejezetből álló könyv a sikeres márkaépítéshez nélkülözhetetlen 8 kompetenciát 24 gyakorlati feladaton keresztül erősíti meg. A kötetben felsorolt válogatás sokévnyi tapasztalat átadása, amelynek fő célja a legtipikusabb és „legmagyarabb” hibák csapdájának elkerülése.
A könyv végén az olvasó arra is választ kap, hogy miért megy jól Svájcnak, és mit lehet tenni, ha rájövünk, valamit elrontottunk a prospektusban.
Bódis Gábor arculat- és márka-szakértő, a Hungary NEXT ország-márka-műhely alapítója, a Budapesti Metropolitan Egyetem, a Budapesti Corvinus egyetem, és a Kodolányi János Főiskola oktatója.