4961 – naponta átlagosan ennyi lépést tesz meg egy ember világszerte. Az amerikai Stanford Egyetem kutatói vizsgálták ezt, kutatásukból lokálisan elemezve az is kiderült: egy magyarországi ember 5300-5500-at lép egyetlen nap alatt.
A kutatás az okostelefonjainknak köszönhető, az egyetem szakemberei több mint 700 ezer ember mobiljának alkalmazásától gyűjtöttek be adatokat, ebből kiszámították, hogy a hongkongiak teszik meg naponta átlagosan a legtöbb, azaz 6880 lépést, az indonéziaiak pedig a legkevesebbet, mindössze 3513 lépést.
Ez a kutatás ezerszer értékesebb, mint az emberek mozgásmennyiségével foglalkozó eddigi bármely más vizsgálat – értékelték a tudosok a felmérést. A szakemberek a testmozgási egyenlőtlenség fogalmát használták a tanulmányukban. Ez olyan, mint a vagyoni egyenlőtlenség, csak nem a gazdagok és a szegények, hanem a legfittebbek és leglustábbak közötti különbséget jelenti. Kimutatták, hogy minél nagyobb a testmozgási egyenlőtlenség, annál magasabb az elhízottak aránya egy országban. Svédország például egyike azon országoknak, ahol a legkisebb a különbség a lakosság legmozgékonyabb és leglustább hányada között. Itt az egyik legalacsonyabb az elhízottak aránya is. Az Egyesült Államokban és Mexikóban nagyjából ugyannyi lépést tesznek meg naponta az emberek, az USA-ban mégis nagyobb az aktivitási egyenlőtlenség és magasabb az elhízottak aránya. A szakemberek azt is kimutatták, hogy az olyan országokban, ahol alacsony az elhízottak aránya és kicsi az testmozgási egyenlőtlenség – ilyen például Japán is -, a férfiak és a nők átlagosan ugyannyit lépnek. A nagy testmozgási egyenlőtlenséget mutató országokban azonban – Egyesült Államok, Szaúd-Arábia – a nők azok, akik kevesebbet mozognak.
A kutatók tanulmányukban még egy érdekes kitételt is tettek: 69 amerikai várost rangsoroltak aszerint, hogy mennyire könnyű bennük gyalog boldogulni. Az adatok szerint New York és San Francisco a „gyalogosbarát” városok közé tartozik, Houstonban és Memphisben azonban autóra van szükség a boldoguláshoz.Nem meglepő, hogy az emberek többet jártak gyalog a gyalogosbarát városokban.A kutatók szerint az ilyen információk segíthetnek a városok megtervezésében, átalakításában, hogy azok több mozgásra ösztönözzék a helyieket.