Close

Elindult a Gasztroélmények éve

A torkos csütörtökkel kezdetét vette a Magyar Turizmus Zrt. gasztroélményeket népszerűsítő kampánya, a Gasztroélmények éve 2016.

A programsorozat nyitórendezvényén Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára rövid összegzésében kiemelte: a magyar turizmus tavaly – minden várakozást felülmúlva – rekordévet zárt. Több mint 10 millió vendég, 25,6 millió vendégéjszakát töltött el Magyarországon. A vendégek száma 7,4, a vendégéjszakák száma 5,4 százalékkal emelkedett. A kereskedelmi szálláshelyek bevétele 368 milliárd forint volt,10 százalék nagyobb, mint 2014-ben. A vendéglátás 11 százalékos forgalomnövekedést mutatott fel. Véleménye szerint a magyar gasztronómia  akkor lehet nemzetközileg is sikeres, ha belföldön is van kereslet a minőségi szolgáltatásokra. Ezt a célt szolgálja az étterembe járás, a gasztronómia és az új ízek kipróbálásának népszerűsítésére elindított Torkos Csütörtök éttermi akció, amelyhez az idén több mint 600 étterem csatalakozott, köztük számos díjnyertes étterem is.
Faragó Péter, az MT Zrt. vezérigazgatója az új logó mellett az idei újdonságok között említette, hogy a vendéglátóhelyeknek nem kötelező az alkoholtartalmú italokra 50 százalékos kedvezményt adni, minden másra viszont továbbra is 50 százalékos kedvezményt kell nyújtaniuk. A választási lehetőség idén is a teljes a la carte kínálatra vonatkozik.
Hangsúlyozta, hogy az ágazat tavalyi rekordévéhez a társaság marketingtevékenysége is hozzájárult. A kampány gasztronómiai eseményei közül kiemelte a szabadban főzhető ételek rendezvényeit, amelyeket áprilisban szeretnének megszervezni, valamint a Bocuse d’Or szakácsverseny májusi európai döntőjét Budapesten. Elmondta azt is, hogy az év gasztroeseményeiről az MT Zrt. márciusban induló Gasztroélmények éve weblapja tájékoztat majd.
A gasztronómiai turizmus mára az idegenforgalom egyik legdinamikusabban fejlődő szegmense lett. A Turisztikai Világszervezet kimutatása szerint egyre inkább a gasztronómia válik az utazási élmény központi elemévé, a turisták költésének több mint harmada gasztronómiai termékek fogyasztásához kapcsolódik.
A torkos csütörtököt először 2006-ban rendezte meg az MT Zrt.. Tavaly több mint 110 ezer vendég torkoskodott ezen a napon az akcióhoz csatlakozott éttermekben. A néphagyomány szerint torkos csütörtökön – annak ellenére, hogy a húsvéti 40 napos böjt kezdetét jelentő hamvazó szerdát követi- ismét szabad volt húst fogyasztani a farsangi maradékok elfogyasztása céljából.
Bognár Mária       fotó: Magyar Turizmus Zrt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top