A vadonatúj Ford Focus RS modellben mutatkozik be a Ford innovatív AWD rendszere, valamint több, a vezetési élményt fokozó teljesítményjavító technológia
• A harmadik generációs Focus RS-ben jelenik meg először az innovatív Ford Performance Összkerékhajtás, ami a Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással együtt kategóriaelső kanyarsebességgel és páratlan irányíthatósággal ruházza fel az autót
• A Focus RS az első RS-modell, amely választható hajtási üzemmódokat – többek közt az iparág első Drift Üzemmódját –, valamint Startvezérlést is kínál, s az autót az eddigi legerősebb RS-fékrendszer lassítja Brembo első féknyergekkel
• Ez minden idők leggyorsabb RS-változata: a különleges tervezésű, 350 lóerős EcoBoost motor 4,7 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/órás tempóra, a végsebessége pedig 266 km/óra
• A Focus RS immár a harmincadik az RS emblémát viselő járművek hosszú sorában; az új modell sorozatgyártása 2016. január 14-én kezdődött a németországi Saarlouisban
• Az európai vásárlók már több mint 3100 megrendelést adtak le a vadonatúj Ford Focus RS modellre; az új RS 42 országban lesz kapható, többek közt Észak-Amerikában és Kínában is
A vadonatúj Ford Focus RS nagy teljesítményű országúti modellben mutatkozik be a Ford Performance Összkerékhajtás (AWD), ami kategóriaelső kanyarsebességgel, borzongató teljesítménnyel és páratlan irányíthatósággal ruházza fel az autót.
A vadonatúj Focus RS-ben emellett számos teljesítményfokozó technológia működik, és ez az első Ford RS modell, amely választható hajtási üzemmódokat – többek közt az iparág első Drift Üzemmódját –, valamint Startvezérlést is kínál.
Különleges tervezésű, 350 lóerős, 2,3 literes új EcoBoost motorjával ez az autó minden idők leggyorsabb RS-modellje: 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 266 km/óra.
“A vadonatúj RS komoly gép, nagy teljesítményre kifejlesztett technológiákkal és innovatív mérnöki megoldásokkal, amelyek a közutakon és a versenypályákon egyaránt új szintre emelik a vezetés élményét,” mondta Raj Nair, a Ford Motor Company globális termékfejlesztésért felelős alelnöke. “Új modellünk remekül példázza szenvedélyünket, hogy olyan autókat alkossunk, amelyek megdobogtatják az emberek szívét.”
Az innovatív Ford Performance Összkerékhajtás páratlan irányíthatóságot kínál
A vadonatúj Focus RS-ben Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített Ford Performance Összkerékhajtás működik, új szintre emelve az autó irányíthatóságát és a vezetés élményét, kiemelkedő tapadással és útfogással párosítva az új modell remek kormány- és gázreakcióit és ívmeneti tulajdonságait.
A mérnökök úgy hangolták az AWD rendszert, hogy kiemelkedő útfogást (ahol a centrifugális erő meghaladja az 1 g értéket) és kategóriaelső kanyarsebességet érjenek el, s hogy a jármű a kanyarból kiérve erőteljesen gyorsíthasson. Semleges viselkedésével és azzal a tulajdonságával, hogy jól uralható túlkormányzottsága révén magabiztosan lehet vele driftelni a versenypályán, a Focus RS hihetetlenül élvezetes vezetési élményt kínál.
Az exkluzív futóműmegoldások közt szerepel a sportos felfüggesztés az áthangolt feszességű (elöl 33 százalékkal, hátul 38 százalékkal keményebb) rugókkal, illetve a Focus ST-ben alkalmazottnál merevebb bekötési pontokkal és stabilizátorrudakkal, valamint a kétféle beállításban használható lengéscsillapítók, amelyek Sport üzemmódban 40 százalékkal felkeményednek, így sokkal jobban megfelelnek a versenypálya-használathoz. Az első felfüggesztés merevebb csuklóinak és rövidebb lengőkarjainak köszönhetően a gondosan hangolt elektromos szervokormány közvetlenebb kapcsolatot teremt a vezető és az útfelület között, és kiváló kormányérzetet biztosít.
A teljesítményt modern technológiák növelik
A vadonatúj Focus RS teljesítményét és irányíthatóságát modern technológiák fokozzák; ezek a megoldások extrém menetteljesítményeket biztosítanak, amelyeket bármilyen képzettségű vezető élvezetesen kiaknázhat.
A vezető négyféle Hajtási Üzemmód közül választhatja ki a körülményekhez képest éppen optimális beállítást: a Normal és Sport üzemmódok a közúti autózást támogatják, míg a Track és a különleges Drift Üzemmód kifejezetten versenypályára való.
Kifejezetten az RS számára tervezett, nagy teljesítményű EcoBoost motor
A vadonatúj Focus RS 2,3 literes motorjának alapfelépítése megegyezik a vadonatúj Mustang alumíniumból készült, négyhengeres blokkjával. Az erőforrást a mérnökök jelentősen áttervezték és továbbfejlesztették, így a Focus RS-be beépített változat teljesítménye 10 százalékkal gyarapodva 350 lóerőre nőtt.
A hengerfej olyan könnyűfém ötvözetből készül, ami ellenáll a magasabb hőmérsékletnek, a motorblokkot pedig nagy szilárdságú öntöttvas betétek erősítik.
A mérnökök kiemelt figyelmet fordítottak a motor hűtésére, ezért tágasabb helyet hagytak az autó orr-részében a sokkal nagyobb hűtőradiátor-egységnek (ez a legnagyobb ilyen elem, amit valaha egy Focusba építettek). A hatékonyabb rendszer még a kemény versenypálya-használat során is tökéletes hűtőkapacitást biztosít.
Látványos, mégis funkcionális formaterv
A Focus RS erőt sugalló külső dizájnja egyszerre lenyűgöző és funkcionális. A formatervezők szorosan együttműködtek a Ford Performance mérnökeivel, hogy a karosszéria kialakítása során minden olyan gyakorlati szempont érvényesüljön, ami fontos az autóra ható leszorító erők és a kiegyensúlyozott menetdinamika, vagy éppen a hajtáslánc és a fékek hűtési igényének tekintetében.
“Ez itt egy vegytiszta Focus – mutatós és tökéletesen célszerű,” vélekedett Joel Piaskowski, a Ford Európa formatervezési igazgatója. “Az RS modellek mindig is ütős, nagy teljesítményű autók voltak, ezért dizájnjukban a funkció a leghangsúlyosabb. Az új Focus RS is ezt a hagyományt viszi tovább.”