A Citroën nyilvánosságra hozta jövőre vonatkozó terveit, melyek szerint 2017-től ismét részt kíván venni a rali-világbajnokság (WRC) küzdelmeiben. A jövő év azonban még a túraautó-világbajnokságról (WTCC) fog szólni a francia márka számára. Közben a kilencszeres ralivilágbajnok, Sebastien Loeb a Dakar-ralin méretteti meg magát a konszerntárs Peugeot színeiben.
Az elmúlt huszonkét évben a Citroën sportszereplései vitán felül sikeresek voltak, akár a terepralit (5 vb-cím, 4 Dakar-győzelem), akár a ralit (8 konstruktőri és 9 egyéni világbajnoki cím), akár a túraautó-versenyzést (eddig 2 vb-cím) nézzük. Jelenleg a WTCC-ben játszik meghatározó szerepet a francia márka, de a folytatás iránya már eldőlt: a következő idény még a túraautókról szól, de már csak 2 autót indít a gyári csapat. Az erőforrások a ralira irányulnak, hogy a 2017-ben érkező új szabályokat teljes mértékben kihasználva az első pillanattól versenyképes technikával indulhassanak a Citroën versenyzői.
„Sosem rejtettük véka alá a 2017-es WRC-szabályokkal kapcsolatos várakozásainkat. Már az egész csapat az új elvárások lázában ég – fogalmazott Yves Matton, a Citroën Racing Team vezetője. – Örülünk, hogy végre lehetőséget kapunk látványosabb autók építésére, ugyanakkor tudjuk hasznosítani a Citroën C-Elysée WTCC-inken végzett motorfejlesztéseket is. Erőforrásaink hatékonyabb kezelése érdekében úgy határoztunk, hogy egyelőre minden erőnket egy új WRC modell kifejlesztésére összpontosítjuk. Ezen okból kifolyólag a Citroën mint csapat nem vesz részt a 2016-os ralivilágbajnoki küzdelemben. Ettől függetlenül figyelemmel fogjuk kísérni a WRC évadot, különös tekintettel a FIA Junior WRC, illetve az idei junior világbajnok Quentin Gilbert részvételével zajló WRC2 versenyekre.”
Linda Jackson márkaigazgató megemlítette a WRC-program sikereit, különös tekintettel a 8 világbajnoki címre és a 94 futamgyőzelemmel, majd hozzátette: „A rali egy fantasztikus sport, amely lenyűgöző helyeken és környezetben teszi próbára az autók és vezetőik teljesítményét, megbízhatóságát és kitartását. A következő évadokat, melyeknek 2016-tól Kína is az egyik állomásuk lesz, az élő televíziós közvetítéseknek köszönhetően egyre többen követhetik majd nyomon szerte a világban. Márkánk 2017-re, vagyis arra az évre tervezi visszatérését a WRC-be, amikor az életbe lépő új előírásoknak megfelelően az eddigieknél is vonzóbb megjelenésű, új raliautók állhatnak majd rajthoz. Minden adott tehát ahhoz, hogy új sporttörténeti fejezetet nyissunk márkánk életében. Sikerekben gazdag múltunkra való tekintettel meglehetősen komolyak az elvárások. Próbálunk azonban szerények maradni, és céljainkat apró, fokozatos lépésekben megvalósítva visszatérni a csúcsra.”
A raliba való visszatérésükig azonban még hátravan egy év, ami egyben a túraautó-projekt utolsó éve is. 2014 óta a négy fehér C-Elysée uralja a bajnokság futamait, de jövőre már csak kettő marad belőlük – legalábbis a gyári csapat színeiben. Ezeket az argentin José María López és a veterán francia Yvan Muller fogja vezetni a siker felé. Yves Matton ezt így kommentálta: „Továbbra is szeretnénk a lehető legtöbbet kihozni magunkból, s ehhez jövőre csapatunk két autót indít hadba a világbajnoki címvédés feladatával. Egy új, és roppant ambiciózus konstruktőr érkezésével jövőre még kiélezettebb küzdelemre számíthatunk. Pechito (López) és Yvan azonban egy igen összeszokott páros, akiknek mindennél fontosabb a csapatunk sikere. Jövőre még szorosabban együtt kell működniük ahhoz, hogy a Citroën maximális sikerrel zárhassa a WTCC programot. Ettől függetlenül további Citroën C-Elysée WTCC modellek is rajthoz állhatnak majd a Sébastien Loeb Racing team képviseletében.”
Ha már Loeb szóba került: a Pikes Peak-győztes kilencszeres ralivilágbajnok 2016 januárjában a Dakar-ralin áll rajthoz, örök navigátora, Daniel Elena oldalán – de a vörös overallt kékre (pontosabban feketére) cserélve, a Peugeot színeiben.
„Ez kétségkívül egy korszak lezárultát jelzi az életemben, de ma elsősorban örömömnek szeretnék hangot adni, hogy kivehettem részem a Citroën WRC és WTCC világbajnokságokon elért sikereiből – fogalmazott Sébastien Loeb. – A győzelmi adatoktól és rekordoktól függetlenül csodás pillanatokat éltünk át együtt. Szinte hihetetlen, hogy ennek az elképesztő csapatnak a legtöbb tagja már tizenöt évvel ezelőtt is együtt volt. Hiányozni fog az ő sikervágyuk és határtalan lelkesedésük, de nem megyek messzire… Továbbra is a PSA Peugeot Citroën csoport színeiben versenyzem, csak éppen egy új terepen.”
„Az utóbbi 15 évben Sébastien Loeb és a Citroën történelmet írtak. Egészen hihetetlen közös sikertörténetük hosszú ideig meghatározó lesz az autósport történetében. Szeretnénk köszönetet mondani neki a rengeteg győzelemért, trófeáért és rekordért, amelyek mindegyike segítette márkánk megújulását és nemzetközi megítélésünk felívelését – hangsúlyozta Linda Jackson. – Sébastien most a PSA csoport egy másik márkájával új kalandokra indul, mi pedig szép közös sikereket kívánunk nekik, már a jövő évi Dakar ralin is.”
Fejes Imre, Molnár Gergő István