Close

VW-botrány – az előírások és a vevői igények különbsége szüli a manipulációt

"Ezer sebből vérzik" az a modell, amely az autók fogyasztásának és károsanyag-kibocsátásának mérését meghatározza, így a Volkswagen-botrány hozzájárulhat az előírások felülvizsgálatához és racionálisabbá válásához, így ezek összhangba kerülhetnek a vevői igényekkelmondta Gablini Gábor, a Magyar Autós Szakmai Szövetség (MASZSZ) elnöke az MTI-nek.
    
Az autók fogyasztásátelőírásszerűenegy sík, zárt pályán körözve mérik úgy, hogy minden fogyasztótpéldául a világítást és a légkondicionálótkikapcsolnak. A sebességre nincs előírás, így  dokumentálják azt az alacsony fogyasztást, amely köszönő viszonyban sincs a városi és az autópályán mért fogyasztássaljegyezte meg. 
    
A károsanyag-kibocsátást pedig egy mérési ciklus alapján kell elvégezni. Amikor a motor elektronikája érzékeli a mérési paramétereketpéldául a fordulatszámotakkor úgy állítja be a motort, hogy a lehető legkevesebb károsanyagot bocsássa ki. Miután a mérőműszereket erre a ciklusra állítják be – azokat átállítani nem lehet – a szervizek nem tudják felismerni az esetleges manipulációtmondta
    
A VW manipulációja az Euro-6-os követelményeknek eleget tevő motoroknál jelentkezett, a szakember szerint nem véletlenül. Ha minden körülmény között teljesíti a motor az alacsony károsanyag-kibocsátási normát, lecsökken a teljesítménye, így gázadásra "nem fog ugrani", márpedig a vevők ezt szeretnék. A két követelmény – a környezetvédelmi és a vevőicsak úgy érhető el együttesen, ha a méréskor megfelelő a kibocsátás, de a használat során már nem, viszont növekszik a motor teljesítménye. Ez nem csak a VW, hanem az egész iparág problémájatette hozzá a MASZSZ elnöke.
    
A felismerés részben már megtörtént: az EU-ban tavaly döntés született arról, hogy az autók fogyasztásának mérése közelebb kerüljön a valós körülményekhezmondta Gablini Gábor.
    
Miután a manipuláció a motor vezérlő elektronikájának a programozásával érhető el, egy néhány percig tartó átprogramozással meg is szüntethetőmondta az MTI-nek egy magát megnevezni nem kívánó szakértő, aki hozzátette: elvileg bármelyik gyártó képes a motort vezérlő elektronikát úgy programozni, ahogyan azt a VW tette.
MTI

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top