Az idén 30 éves Ryanair alacsony árakkal és fejlődő szolgáltatásokkal szárnyal egyre magasabbra. Az ír központú diszkont légitársaság az idén már 100 millió utasra számít, a budapesti járatokon 1,3 milliós utasforgalmat várnak
David O’Brian, kereskedelmi igazgató a budapesti sajtótájékoztatón úgy fogalmazott, a légitársaság az elmúlt harminc évben fantasztikus változáson ment át. Míg 1985-ben egy légi járművel naponta négy útvonalon repültek, az idén már napi 1600 járatot indítanak 30 ország 189 repülőterére. Középtávú célként évi 160 milliós utasszám elérését tűzték célul. Ehhez a Ryanair kétszáz új Boeing 737-8 MAX repülőgépet vesz, és 2024-re 520 darabra növeli flottáját.
A siker kulcsának az alacsony árakat és jó szolgáltatásokat nevezte. Míg az elmúlt harminc évben a megélhetési költségek emelkedtek, a légi utazás ára 90 százalékkal csökkent és a repülés luxuscikkből megfizethető napi fogyasztási cikké vált. Külön terméket hoztak létre a családoknak (Family Extra), illetve az üzleti utasoknak (Business Plus), és a második kézitáska is ingyenesen vihető fel.
Európa kedvelt légitársasága először 2007-ben jelent meg a magyar piacon, majd 2012-ben, a Malév leállását követően indított újra járatokat. Jelenleg 3 repülőgépet állomásoztatnak Budapesten, 15 útvonalon repülnek és hetente 82 járatot közlekedtetnek. Budapesten az idén az utasforgalom 12 százalékos emelkedésével számolnak, ezt az új athéni járattal, és nyolc útvonalon járatsűrítéssel remélik elérni. O’Brian kedvezőnek mondta a budapesti üzemeltetés három évét, de a repülőtér magas költségszintje korlátot szabott és nem tudtak olyan mértékben fejlődni, mint szerettek volna, ezért a légitársaságnak jobban megérte az olasz és spanyol piacra összpontosítani, ahol jelenleg piacvezető. Tárgyalásokat folytattak a debreceni repülőtérrel is, de ahhoz, hogy onnan is indítsanak járatokat, a jelenleginél jóval több gépre lenne szükségük.
Évek óta tervezik a transzatlanti fapados járatok indítását is, de a kereskedelmi igazgató szerint ehhez legalább harminc új, erre megfelelő típusú gépre lenne szükség jó áron. A nagy volumenű ázsiai és közel-keleti géprendelések miatt azonban a gyártók jelenleg nem tudják ezt leszállítani.
Bognár Mária