Budapest, 2014. október 3., péntek (MTI) – Két díjat nyert a Magyar Állami Operaház Ahol kinyílik a világ (Where a world unfolds) című imázsfilmje a vállalati filmek cannes-i fesztiválján: a film zenéje, Gulya Róbert szerzeménye abszolút győztesként a legjobb zenéért járó Fekete Delfin-díjat, maga a film pedig a legjobb imázsfilm kategóriájában az Ezüst Delfin-díjat nyerte el, ezzel a versenyben a legjobbak között végzett.
A díjakat Ókovács Szilveszter főigazgató, Turkovics Monika marketing- és kommunikációs igazgató, Gulya Róbert zeneszerző, Gács Tamás rendező és Végh Endre kreatív igazgató vette át csütörtök este – közölte az Operaház pénteken az MTI-vel.
A Cannes Corporate Media & TV Awards vállalati filmeket díjazó versenyére 725 pályázat érkezett be szerte a világból, közülük 141 kapta meg az Arany, az Ezüst, illetve a Fekete Delfin-díjat a 36 kategória valamelyikében. (Az Arany és az Ezüst Delfin-díj minden kategóriában kiosztható, a Fekete Delfin-díjat csak bizonyos kategóriákban ítélik oda.) Az imázsfilm kategóriájában a Magyar Állami Operaház olyan megrendelőkkel versenyzett, mint a Red Bull, az Audi vagy a Hong Kong Shanghai Hotel.
Az ötödször megrendezett fesztiválon a világ kiemelkedő vállalati filmjeit, online és televíziós dokumentumfilmjei versengenek. A filmes, marketing- és kommunikációs szakemberekből álló nemzetközi zsűri 36 tagú, tagja többek közt a digitális tartalomgyártással 30 éve foglalkozó Peter Beck, a Svájci Filmszövetség elnöke, Zbigniew Zmudzki, a Peter and the Wolf című Oscar-díjas animációs rövidfilm producere és Michael Kögler, televíziós tartalomgyártással foglalkozó Emmy-díjas szakember.
Az Operaház április 9-én bemutatott, a 2014/2015-ös évadot beharangozó első imázsfilmje mozgalmas, szürreális vizuális világgal és fantasyfilmekből ismerős látványelemekkel a lehető legszélesebb közönségréteget szólítja meg, de kiemelt célja, hogy olyan fiatalok számára is vonzóvá tegye az operát és a balettet, akik még nem találkoztak e műfajokkal – írja az MTI-hez pénteken eljuttatott közlemény.
A tájékoztatás szerint a kisfilm szervesen illeszkedik az Operaház 3 éve indult reklámkampányába, ami újrapozicionálja az intézményt. A kampány plakátokkal, két kisfilmmel, hozzájuk kapcsolódó kiadványokkal és online tartalmakkal hívja fel a figyelmet arra, hogy a klasszikus balett és az opera „ma is izgalmas, élő és mindenekelőtt szórakoztató műfaj”.
A Cannes-ban díjazott imázsfilmet a YouTube-on közel 81 ezerszer töltötték le, a Facebookon 2500-an osztották meg, ami több mint 600 ezres elérést hozott – olvasható a közleményben.
A fesztivál honlapja szerint a turisztikai filmek kategóriájában Ezüst Delfin-díjat nyert el a Magyar Turizmus Zrt. Think Hungary – More than Expected (Magyarország – több, mint amit várt) című országimázsfilmje.
A vállalati filmek fesztiváljának idei, Fehér Delfin-szobrocskával járó Nagydíjával a Suva svájci biztosítótársaság Az élethez bátorság kell című produkcióját jutalmazták.
MTI