A habzóbor- és pezsgőfogyasztást népszerűsítő kampányt indított a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága. A „Boldogság Buborékai” szlogennel futó kezdeményezéssel szeretnék elérni, hogy emelkedjen és éves viszonylatban kiegyenlítettebbé váljék a fogyasztás. A pezsgőfogyasztás 80 százaléka ugyanis nálunk a karácsony-szilveszteri időszakra esik.
A Törley Pezsgőpincészetben tartott kampányindító sajtóértekezleten Kovács György ügyvezető igazgató elmondta, saját adataik szerint az elmúlt tíz évben folyamatosan csökkent az eladás. Míg 2002-ben 28 millió palack pezsgő fogyott Magyarországon, addig tavaly már csak 22 millió. Az export ugyanakkor ezen időszakban megháromszorozódott, és a magyar pezsgő a világ több országában piacvezető. A klasszikus pezsgők mellett egyre keresettebbek a pezsgőkoktélok, és a gyöngyözőborok is.
Simon Péter, az MT Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyette kiemelte, hogy a kampány keretében óriásplakátokat helyeznek ki és a pezsgőfogyasztást népszerűsítő kóstolóautó is megjelenik majd Budapest több pontján. Minderre 50 millió forint kormányzati forrás áll rendelkezésre.
A kampány elsősorban a fiatalokat igyekszik megszólítani üzenetével,miszerint a habzóbor és a pezsgőfogyasztás gyorsan oldott és felszabadult hangulatot teremt. Ezért is a kampány szlogenje a „Boldogság Buborékai”. A ’Bulifal’ elnevezésű Facebook-oldalon pedig a fiatal fogyasztók magukról, vagy a pezsgős-habzóboros bulikról készített szelfiket helyezhetnek el.
Bognár Mária