Close

Nyerni mennek a Dakarra

Szalay Balázs és Bunkóczy László új autóval és sok hittel vágnak neki az ide Dakar rallynak A három országot és közben a sivatagot érintő verseny 2013. december 29-én rajtól.

„Azért volt nagyon fontos számunkra a dizájn-váltás, mert szerettünk volna a lehető legközelebb kerülni az Opel-gyárhoz, amellyel egyre szorosabb a kapcsolatunk. A gyári színeket viselve azt reméljük, jobban a sajátjuknak érzik majd a projektet, hiszen a nagy áttörést számunkra az hozhatná meg, ha az Opel gyári csapatának tekintene bennünket.

S hogy mit jelentenek nekem a színek? Alapvetően korszakokat. Az első, a nagyon színes a szárnypróbálgatások időszaka volt. Aztán jött a zöld korszak, amely során kezdett profivá válni a csapat, majd következett a piros-sárga, az ezüst-sárga és a mostani, amiket magamban a versenyzős éveknek nevezek, hiszen elkezdtünk a jók közé tartozni.” – mosolygott Szalay Balázs. S ugyanígy mosolygott navigátora, Bunkoczi László is, aki az elsők között láthatta a Mokka új festését. „Nagyon tetszik az új dizájn, jól állnak az autónak az Opel Sport pasztell-színei, olyan elegáns lett tőlük. Szép, visszafogott, nagyon tetszik – mondta Bunkoczi, aki afféle „idegenvezetést” tartott a csapat műhelyében, hiszen Andy Dunstannek, az Opel kereskedelmi igazgatójának mutatta be a frissen matricázott Mokkát. – Andy Dunstan már a zöld-korszakunk, vagyis a fronterás időszak óta figyelemmel kíséri a pályafutásunkat – mondta is, hogy jó választás volt, mert senkinek sem volt olyan színű autója a mezőnyben… –, s az új külsejű Mokka is elnyerte a tetszését.”

A keddi sajtótájékoztatón az autó leleplezésében segédkeztek a Tankcsapda zenekar tagjai – ami közös bennük és a csapatban, hogy mindketten az év végén készülnek a nagy dobásra. Az Opel Dakar Team december 29-én rajtol az Africa Race-en, a Tankcsapda december 28-án tartja évzáró nagy koncertjét a Debreceni Főnix-csarnokban. „Az a helyzet, hogy én az összes technikai sportot kedvelem, ezen belül a sivatagi versenyzést egy kicsit még jobban is, hiszen az különösen extrém, a szó mindenféle értelmében – mondta Lukács László, a Tankcsapda frontembere. – Azt hiszem, ha valaki az életében sportolt valamit, vagy bármilyen köze van a sebességhez – mint például nekem az ejtőernyőzés által – az felnéz mindazokra, akik ilyen kalandokra adják a fejüket, mint Szalay Balázs és csapata. A fiúk hatalmas kihívásokkal néznek szembe nap-nap után és zömmel le is győzik őket, s ez olyasvalami, ami megdobogtatja egy férfiember szívét. Most, hogy egy kis időt eltöltöttem a versenyautó közelében, meg is kérem Balázst, hogy vigyen el egy tesztkörre, de azt hiszem, a zenekar többi tagja is szívesen kipróbálná magát a jobb egyben.”  Ami egyébként a technikai paramétereket illeti, a hosszát leszámítva a Mokka ugyanazokat a jegyeket viseli magán, mint eddig: 6200 köbcentis, 380 lóerős motor dorombol benne, és 7.4 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/órás sebességre, a végsebessége:180 km/óra

Szalay Balázstól megkérdeztük, hogy tesz e fogadalmat a nagy menet, a verseny előtt? Elmondta, hogy már tett egy ilyen fogadalmat, méghozzá azt, hogy „nyerni megyünk! Az autó képes arra, hogy nyerjünk, nekünk kell koncentrálni, nem szétesni és persze kell egy nagy adag szerencse is.”

Fejes Imre

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top