Hét vajdasági magyar általános iskola is felkerült a szerb oktatási minisztériumnak arra a listájára, amely az ország legjobb általános iskoláit sorolja fel.
A 61 nevet tartalmazó lista összeállításánál, a tanintézmények munkájának értékelésénél sok mindent figyelembe vettek: a diákok záróvizsgáinak eredményeit, a versenyeken felmutatott tudást, az iskolai tevékenységeket, rendezvények szervezését, a beruházásokat, a pedagógusképzést, de az oktatási minisztérium körzeti igazgatóságainak és a nemzeti tanácsoknak – a magyar iskolák esetében a Magyar Nemzeti Tanácsnak (MNT) – az ajánlásait is – írja szerdai számában az újvidéki Magyar Szó napilap.
Kiemelkedően teljesített, így Szerbiában a legjobbak közé kerülhetett a szabadkai Széchenyi István, a csantavéri Hunyadi János, a kanizsai Jovan Jovanović Zmaj, a zentai Stevan Sremac, a bácskertesi József Attila, a kishegyesi Ady Endre és a muzslyai Szervó Mihály általános iskola.
„A minisztérium kérése volt, hogy olyan iskolákat ajánljunk, amelyek a formális oktatáson túlmenően jelentős szabadidős tevékenységet végeznek, illetve a különböző programjaikkal jelentős szerepet vállalnak a nemzeti közösség identitásának ápolásában. A jó oktatási eredményeken kívül figyelembe vettük, hogy olyan iskolákat ajánljunk, ahol sok magyar gyerek van, és azt is, hogy a szórványból is jelöljünk iskolákat” – nyilatkozta a Magyar Szónak Joó Horti Lívia, az MNT Közoktatási Bizottságának elnöke.
Hallai Zoltán, a muzslyai Szervó Mihály általános iskola igazgatója az MTI belgrádi tudósítójának érdeklődésére elmondta: „Az elmúlt 7-8 évben iskolánk a különböző versenyeken hét tantárgyból is országos helyezést ért el. Másrészt tanulóink sokkal jobb teljesítményt értek el, mint amennyire a szülők végzettsége alapján számítani lehetett. Ez a kritérium tulajdonképpen egy adott iskola oktatási-nevelői munkáját minősíti” – mondta Hallai Zoltán iskolaigazgató.
A muzslyai iskola részt vett az erőszakmentesség megteremtését célzó programban, és ebbe a munkába bevonták a tanárokat, a diákokat, a szülőket. „Az erőszakmentes iskola megteremtése folyamatos munkát jelent, műhelymunkákat szervezünk, foglalkozunk a gyerekek továbbképzésével. A tolerancia-napok keretében igyekeztünk tanulóinkkal kölcsönösen megismertetni a különböző nemzetek kultúráját, szellemiségét. Mivel iskolánk két tannyelvű, a magyar diákok a szerb kultúráról, a szerb tanulók pedig a magyar kultúráról szerzett ismereteiket mutatták be” – hangsúlyozta Hallai Zoltán iskolaigazgató.
Forrás: mti