Close

Elkészült a 900. Credo busz

Nemcsak Citadell 12 típusnevű új autóbuszát mutatta be ma a sajtónak a győri Kravtex, hanem bejelentette, hogy részt vállalna a budapesti autóbusz-közlekedésben személyszállító szolgáltatóként – adta hírül a hircity.hu. A cég tőkeerős, és van személyszállítási referenciája.

A legnagyobb, hazai tulajdonú autóbuszgyártó, a Kravtex Kft. és a Kühne Zrt. által alkotott cégcsoport tíz évet meghaladó buszgyártói tevékenysége újabb jelentős pillanatához érkezett, bemutatja két újonnan elkészült Citadell típusú autóbuszát, amelyeket hamarosan a BKV utazóközönsége is tesztelhet. A bemutatkozó buszok közül a Citadell 12 típusjelet viselő szóló a 900. legyártott Credo márkájú autóbusz.
A most bemutatkozó sárga fényezésű járművek a legkorszerűbb, környezetkímélő, az Euro-5 normánál is szigorúbb EEV emissziós szabványokat teljesítő FPT (Fiat Powertrain Technologies) dízelmotorral, valamint ZF és Allison gyártmányú automata váltókkal, ZF futóművekkel készültek. Az utastér a korábbi tesztfutások összes tapasztalatát felhasználva került kialakításra, így olyan részletekre is figyeltek a tervezők, mint a burkolatok színárnyalatainak összhangja, vagy a kiemelkedő minőségű anyagok felhasználása. Komoly szerephez jut az új buszok utasterében az üveg, amely légies, elegáns megjelenésével tovább növeli a járművek presztízsét. A külföldi főegységek beépítésének ellenére a buszok egésze több mint 65%-ban magyar termék, hisz a vázszerkezet, a teljes üvegezés, a padlózat és számos további beépülő magyar alkatrész mellett a fejlesztés és a gyártás is hazai munka eredménye.
A Kravtex cégcsoport az első Citadell autóbusznak, a Citadellán 2009-ben megtartott jelképes bemutatóján egyértelműen kifejezte szándékát, hogy szerepet kíván vállalni a BKV elöregedett buszparkjának modernizálásában. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 2010-es megalapítása óta a főváros tömegközlekedésének gondja folyamatosan napirenden van. Mára bizonyossá vált, hogy a teljesítőképességük határán lévő túlkoros járművek felújítása nem gazdaságos és nem időtálló módszer az akut probléma megoldására. Az aktuális elképzelések szerint a járműpark elodázhatatlan cseréje a magánszektor bevonásával valósítható meg. Ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy a BKK a buszgarázsokat bérbe adná, és a pályázaton nyertes cégektől rendelné meg az eddig a BKV által végzett szolgáltatást, s ezek a vállalkozások saját tulajdonú, nagyrészt új járművekkel végeznék az autóbuszos személyszállítást a fővárosban.
A Kravtex ezúton is jelzi, hogy akár a majdani személyszállító vállalkozások beszállítójaként, akár önállóan, szolgáltatóként is kész részt vállalni a budapesti közösségi közlekedés megújításában. Törekvésünk eredményeképp már a közeljövőben egy olyan korszerű és megbízható autóbusz-flottát vehetnének birtokba Budapest lakosai, amely méltó a magyar Fővároshoz, s amely méltó egy világváros utazóinak elvárásaihoz. Praktikus és átgondolt kialakításuknak, magával ragadó formaviláguknak köszönhetően a Credo buszok lehetnek Budapest utcaképének új irányadói.
A Credo Citadell típusú autóbuszok teljes egészében önálló, saját fejlesztőmunka eredményét testesítik meg, amely a tervezésben és a gyártásban részt vevő több mint száz magyar szakember szakértelmét és lelkesedését bizonyítja. Az autóbuszok főtervezője cégcsoportunk főkonstruktőre, Szombath Imre úr, akinek segítségére a Kühne Zrt. és a Kravtex Kft. tehetséges konstruktőrei és technológusai voltak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top