Close

Látlelet

Ma ül Demszky utoljára a Fővárosi Közgyűlés pulpitusán. Egyik legnagyobb bűncselekményként értékelhető ténykedéséről a 4-es metró beruházásáról ad tételes elemzést a Heti Válasz. A legérthetetlenebb viszont az, hogy ez az ember hogyan tudott 20 éven keresztül főpolgármester maradni a fővárosban, amelyet sikerült ez idő alatt kifosztani, eladósítani és balkanizálni…

Demszky Gábor húszéves főpolgármesterségének végére lebénult a – büntetőeljárásokkal terhelt – budapesti intézményrendszer. A „tettek embere” lapunk megjelenésének idejére hirdette meg a Fővárosi Közgyűlés utolsó ciklusbeli ülését, melynek fő témája a legkevésbé sem ünnepi: azaz, mi lesz a metróval?

„Becsületes, alkalmas polgármesternek tartom, akinek nagy tapasztalata van, de ő nem egy építő városvezető” – így kampányolt Demszky Gábor az ATV augusztus 20-i műsorában a legesélyesebb utód, Tarlós István mellett és ellen.

A főpolgármester hozzátette: sajnálja, hogy az 1-es villamost nem sikerült átvezetnie a Lágymányosi hídon, „de át kell hozni végre”, és meg kell építeni az Újpestet Óbudával összekötő aquincumi hidat. „Ettől lesz valaki benn a történelemkönyvekben; ha az utódom erre vágyik, akkor fejlesztenie kell” – javasolta a Fidesz-KDNP jelöltjének.

A jó tanács elsődleges üzenete vélhetően az akart lenni, hogy Demszky önmagát tartja a Budapestnek új arcot adó (a Fővárosi Közmunkák Tanácsát a Monarchia idején irányító) Podmaniczky Frigyes „leszármazottjának”, nem pedig Tarlóst. És érthető is a főpolgármester ragaszkodása a Szabadelvű Párt néhai elnökéhez, hiszen Demszkyt az SZDSZ 1990-es kampányanyagaiban fiatal Podmaniczkyként emlegették, mivel volt egy kockás zakója, amely állítólag a legendás pepita bárót idézte.

 

forrás: Heti Válasz

A cikk itt folytatódik 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top