A választási győzelem óta kevesebbet foglalkozik az internetes közösségépítéssel a Fidesz, az MSZP pedig mintha csak most kezdené felismerni igazán ennek jelentőségét.
A politikai elemző szerint a Facebookhoz hasonló oldalak a kormánypárt esetében pont azt a nimbuszt rombolják szét játékos és kritikus cinizmussal, amit milliókért próbál megteremteni a kormányzati kommunikációs apparátus.
Nem titok, hogy a magyar belpolitikai élet elitje elsősorban azután fogadta el az internetes közösségi oldalak kiemelt jelentőségét, hogy Barack Obama amerikai elnök kampányában a világháló meghatározó szerepet játszott. Az elnökválasztás évében készült felmérés szerint 215 millió amerikai érte el az internetet, ami nagyjából megfelel a szavazati joggal bírók arányának.
Az internetet a magyar választások során is felés kihasználták, eleinte csak emailek, kisvideók formájában – utóbbihoz tartozik Gyurcsány Ferenc elhíresült táncos kisfilmje is, ami ugyan hivatalosan Batiz András esküvői ajándékának készült, mégis kormányfői reklám lett belőle. A különböző közösségi oldalak politikai célra való felhasználhatóságát csak az utóbbi időben fedezték fel a pártok, az egyik úttörő Orbán Viktor Fidesz-elnök, jelenlegi miniszterelnök volt.
forrás:nol.hu