Close

Tarlós: Ha majd Moszkvában lesz Budapest tér

Lesz Budapesten Moszkva tér, és Moszkvában is elneveznek egy teret Budapestről, mondta lapunknak adott interjújában Tarlós István, aki szerint valószínűleg magyar politikusok mószerolták be az országot az oroszoknál. A főpolgármester beszélt még Rejtő Jenőről, sült halként hallgató közlekedési hatóságról, balett-táncosokról és a menesztett cégvezetőkről is.

Majd megmutatja a könnyed, vicces arcát az új közgyűlésben, ezt nyilatkozta tavaly, a megválasztása után. Van ok a jókedvre?

Kicsit félve mondom, mert ha kiejtem Rejtő Jenő nevét a számon, az ultraliberálisok rögtön azt mondják, hogy Tarlós „csak” Rejtőt olvas. Ami persze nyilvánvaló baromság. De amit itt találtam az átvétel után, meg amilyen állapotok a fővárosi önkormányzatnál voltak, azt tényleg csak rejtői szemmel tudom minősíteni. Mégiscsak meglepő, hogy a szocialisták némelyike olyan széles, szoborszerű vigyorral  kéri most rajtunk számon a saját hagyatékát, hogy az bármilyen, tompasággal járó elmebaj kísérő tünete is lehetne. Komolyra fordítva: a helyzet nehéz, de nem reménytelen. Túl sok segítséget a főváros eddig nem kapott.


Decemberben még a főváros finanszírozásáról, a BKV jövőjéről, a 4-es metróról és az Alstom-ügyről tárgyalt Orbán Viktorral. Megoldódott valamelyik probléma azóta?

A miniszterelnök úr, ha a tengernyi baja közt van ideje rá, igyekszik segíteni. De vannak olyan hatóságok, amelyeknek sűrűbben kéne kihúzni a kardot a haza védelmében. Itt van például az Alstom-ügy. A főváros mindenben megegyezett az Alstommal, amiben megegyezhetett. A döntő probléma az Alstom és a Nemzeti Közlekedési Hatóság között van. Ha van hatósági engedély, mi azonnal átvesszük a szerelvényeket. De nincs. A hatóság pedig legalább nyolc hónapja hallgat, mint a sült hal. Meg kellene már mondani a szállítónak, mik az engedély pontos felvételei.

Volt a napokban egy megegyezés…

Volt. 12 felvetésből 11-ben megegyeztünk az Alstommal, egyben nem. Ez volt a hatósági engedély kérdése. Ha így halad tovább és a hatóság továbbra is hallgatni fog, annak a következménye az lehet, hogy elveszítjük az uniós támogatást.

Én úgy emlékszem, ön azt jelentette be, hogy csak a vis maior-kérdésben van nézetkülönbség. (A szerződésben vis maiornak számít, ha a gyártó nem tudja megszerezni a hatóságtól a gyártáshoz szükséges típusengedélyt.)

Erről van szó. A vis maior és a hatósági engedély szorosan összefügg. A két ciklussal korábban kötött szerződés persze finoman szólva is vitatható, de ez egy másik kérdés.

 

Az interjú folytatása az index.hu oldalon olvasható.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top