A budapesti Pöttyös utcai metró megállóban tegnap leállt a 3-as metró. Az utasokat leszállították és a szerelvényt azonnal a BKK telephelyére vontatták. A mérnökök rögtön diagnosztikának vetették alá a kocsikat, ám kiderült technikai hibáról szó sincs. Egy egyszerű fakocka okozta a problémát.
Nem történt meghibásodás a felújított metrószerelvényen, egy idegen tárgy okozta a vonat átmeneti kiesését a fogalomból – adott ki egy közleményt a BKK. Az elsődleges vizsgálatok kimutatták, hogy a vonat egyik ajtaja alá egy idegen tárgy került, ennek következtében szorult meg az ajtó, ezért nem volt a vezető számára visszajelzés az ajtók zárt állapotáról. A szerelvény az idegen test eltávolítása óta hibamentesen, jól működik, átvizsgálás után pedig újra forgalomba állhatott – értékelték a történteket a Budapesti Közlekedési Központnál.
A BKK információi szerint, a lehető legkörültekintőbben járt el valamennyi érintett, a metró kocsi hibátlannak tünt, ám a Pöttyös utcai megállónál az ajtók záródását visszajelző rendszer hibát jelzett. Ebben az esetben a legbiztonságosabb eljárást választották.
( A fakocka – ezt találták a metró ajtóban )
Fotó: BKK
A fakocka nem tréfadolog – jelentette ki a főpolgármester sajtótájékoztatóján. Tarlós István szerint az eset nem véletlen, mert a kocka pont olyan, mintha méretre készült volna és ép oda faragták volna. Tarlós szerint az nem lehetett, hogy a kocka valakinek a zsebéből kihullott, és pont oda esett, ahol az ajtó becsukódását akadályozhatja Végül kijelentette: ez büncslekemény és aki közérdekű üzemet megzavar, 5 évig tartó büntetést kaphat.
A tájékoztatón az M3-as szerelvények, illetve a teljes vonal felúíjtása is szóba került, ennek kapcsán Tarlós elmondta: lépkedünk előre, a szerelvények korábbi, elhíresült problémáinak oka egy szoftverfrissítés volt. Összesen 37 metró kocsit szállít majd le az orosz partner a szerződés szerint, ebből 6 darab közlekedik jelenleg. A többi leszállítása késik, emiatt a BKV 2 milliárd forint kötbér megfizetésére kötelezi az orosz Metrovagonmas céget. Reményeik szerint 2018 évben viszont már csak az új kocsik fognak közlekedni. A teljes M3 vonal felújításával kapcsolatosan Tarlós István hangsúlyozta, a fővárosnak szerződése van a kormánnyal 137 milliárd forint támogatási keret biztosítására. Négy közbeszerzést indítottak, ami vonatkozik a vágány, az alagút, a déli szakasz, a középső szakasz, és az északi szakasz állomásaira is. A déli szakaszra adott ajánlatok 46 százalékkal, a középsőre 44, az északira 23, az alagútra pedig 16 százalékkal haladták meg azt az összeget, ami a főváros rendelkezésére áll. A főpolgármester elmondta, hogy a felmerülő többletköltség ügyében Brüsszelben járt egy magyar küldöttség, és eredményes egyeztetés folytatott az unió fő ügynökségével, a Jaspers-szel.