Átadták a pécsi vasútállomás 1,4 milliárd forintból megújult épületét szerdán.
A MÁV egykori legendás főépítésze, Pfaff Ferenc tervei alapján 1900-ban emelt, 168 méter hosszú és több mint 5 ezer négyzetméteres műemléki ingatlan európai uniós pályázati támogatást élvező rekonstrukciója a szerkezeti, épületgépészeti, homlokzati munkák elvégzése mellett magában foglalta az utasterek, a jegypénztárak, a mosdók, az irodák, az ügyfélközpont, valamint a tájékoztató-információs rendszer mai szolgáltatási, üzletpolitikai követelmények mentén történő modernizációját is.
Az épület Posta szárnyában kormányablakot alakítottak ki az utasok, a pécsi járásban élők minél magasabb szintű kiszolgálására.
Csizi Péter pécsi fideszes országgyűlési képviselő az eseményen azt hangsúlyozta: a vasútállomás épülete a város kapuja, ahol a vasúton érkező látogatók az első benyomásaikat szerzik.
Hiába van a város felújítva, szépek a szállodái, kedvesek a lakói, ha az a hely, ahova valaki megérkezik, nem azt a színvonalat képviseli, amit a város egésze – mondta a politikus.
Úgy vélte, éppen ezért sajnálatos, hogy az előző, szocialista kormányok idején elmaradt az akkor Európa Kulturális Fővárosa (EKF) programra készülő Pécs vasútállomásának felújítása.
Csizi Péter kiemelte: a vasútállomás Pécs azon korszakának emléke, amikor a város naggyá, sikeressé vált, amikor onnan Zsolnay-kerámiákat, a közelben bányászott feketeszenet, uránt szállítottak.
Girán János, Pécs fideszes alpolgármestere arról szólt, hogy a beruházással a város egyik emblematikus kulturális öröksége nyerte vissza egykori pompáját. Az az épület, amelynek kiemelt jelentősége van a helyi gazdaság fejlesztése érdekében megfogalmazott Pécs 2020 elnevezésű programban annak okán, hogy az abban leírt elképzelések meghatározó részben a turizmushoz kapcsolódnak.
Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója azt mondta, hogy a cég fontos feladatának, sőt, kötelességének tartotta, hogy megújítsa az építésekor a modernizációt, a fejlődést jelképező, az elmúlt évekre azonban elavulttá váló pécsi vasútállomás épületét.
A MÁV állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálati fejlesztési programja keretében nemcsak egykori pompáját, hanem egykori funkcióját is visszanyerte az állomás: ma úgy képviseli a modernizációt, vált alkalmassá a modern használatra, hogy sikerült megőrizni régi értékeit – fogalmazott.
Dávid Ilona azt mondta, a MÁV törekszik rá, hogy a vasutat fejlődő pályára állítsa, megmutassa, a társaságnak újra van létjogosultsága a közösségi közlekedésben, tud szépet, jót alkotni a közért, a közösségért, az utasokért.
A MÁV korábban arról tájékoztatott, hogy állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálati fejlesztési programja keretében mintegy 10 milliárd forintból országosan 10 állomás fő utasforgalmi épületének felújítására, átépítésére 17 helyen pedig kormányablakok kialakítására is sor kerül. A beruházások célja az állagmegóvás mellett a MÁV szolgáltatási színvonalának és az egyre nagyobb számú utazóközönség elégedettségének növelése.
MTI