Close

Aki fél, lemarad: döbbenetes innováció mennyiséget hozott a marketingvilágba az AI

A mesterséges intelligencia (AI) felemelkedése az utóbbi évtizedekben forradalmasította a világot, különösen igaz ez a marketingszektorra, ahol Vonnák Péter marketingszakértő, az innoGold Pro Kft. ügyvezetője szerint a gépek és az emberek közötti interakciók teljesen új dimenziókat nyitottak meg. Az AI technológia folyamatos fejlődése által a marketingszakemberek új eszközöket kapnak a kezükbe, amelyekkel hatékonyabban elemezhetik a piacot, optimalizálhatják a kampányokat és fokozhatják a felhasználói élményt. A szakember mindezt alátámasztandó egy elsőre meghökkentő Facebook-kísérlettel jelentkezett.

A mesterséges intelligencia segítségével akár egyetlen fotóból is lehetséges kampányvideót gyártani, ahogyan azt Vonnák Péternek, az innoGold Pro Kft. vezetőjének egyik legutóbbi kísérlete is bizonyítja. A marketingszakértő hivatalos Facebook-oldalán tette közzé a felvételt mely, ha nem figyelünk oda egy pillanatra, akár megtévesztő is lehet. Ez nem egy igazi videó, pusztán az AI segítségével animált fotóról van szó. 

A videó létrehozása során a profilképet AI-alapú szoftverekkel elemezték és animálták, lehetővé téve, hogy a statikus kép életre keljen. Ez a folyamat nem csupán kreatív szempontból lenyűgöző, hanem új perspektívákat is kínál a digitális tartalmak előállításában. Vonnák szerint az AI által generált tartalmak sokkal inkább a felhasználó igényeihez igazíthatók, így a vállalkozások képesek egyedi és figyelemfelkeltő tartalmakat készíteni, amelyek hatékonyabban kommunikálják az üzenetüket. „Már nem kell programozónak lennünk ahhoz, hogy látványos tartalmakat hozzunk létre. A gép készen áll arra, hogy segítsen nekünk” – tette hozzá.

A mesterséges intelligencia története hosszú évek óta tart, de az utóbbi évtizedben, különösen a gépi tanulás és a természetes nyelvi feldolgozás előretörése óta, a fejlődés látványosan felgyorsult. Vonnák Péter kiemelte: „Azt mondhatjuk, hogy napjainkra a számítási kapacitás minden hat hónapban megduplázódik. Egyes kutatók szerint 2040-re a mesterséges intelligencia rendszerek akár az emberi agy kapacitását is elérhetik. De már most vannak olyan területek, ahol a mesterséges intelligencia jobban teljesít, mint az emberek.”

Ez a jövendölés nem csupán futurisztikus vágyálom, hanem a technikai fejlődés valós, már most is érzékelhető iránya. A marketing világa mindig is a kreativitásról és az innovációról szólt. Vonnák Péter tapasztalatai szerint a mesterséges intelligencia használata a kampányokban nem csupán a munkaerő hatékonyságát növeli, hanem új utakat is nyit az ügyfelekkel való kapcsolattartásban de fontos, hogy mindezt valamilyen szabályozott környezetben tegye. 

„Egy új paradigmát hoz létre, ahol a kreatív gondolkodás a gépek intelligenciájával párosul” – magyarázta. Ennek egyik példájaként említette a ChatGPT-t, amely képes a felhasználók kérdéseire válaszolni, ötleteket adni, és segíteni a problémamegoldásban. Ezeknek a programoknak a használatával a hagyományos ügynökségi munkaidő jelentősen csökkenhet, hiszen a mesterséges intelligencia képes gyorsan elemezni a piaci adatokat, valamint ezekre reagálva kreatív javaslatokat tenni, és nem csak írásban, hanem képszerkesztésben (/Midjourney/), a videófeliratozásban (/Captions.ai/) és a videókészítésben (/Runwayml/) is.

De térjünk vissza még egy gondolat erejéig a ChatGPT-re: 

Ötletelés szintjén kiválóan használható, és gyakorlatilag problémamegoldóként is, vagy épp személyi asszisztensként. Akár egy utazás során is lehet vele beszélgetni egy adott témáról. Én így szoktam felkészülni a partnereinkkel való megbeszélésekre is, miközben esetleg egyedül utazom autóban menet közben beszélgetek a ChatGPT-vel az adott témáról, együtt ötletelünk, együtt piackutatunk”- mondta el Péter.

A szakértő azt is hangsúlyozta, a mesterséges intelligencia alkalmazása nemcsak gyorsaságot, hanem precizitást is biztosít. Például, ha egy marketing kampány nem teljesít jól, a gép képes valós időben elemezni az adatokat, és azonnali, stratégiai változtatási javaslatokat tesz. Ez a folyamatos optimalizálás a marketingben újat nyújt, ami kulcsfontosságú a versenyelőny megszerzéséhez.

„Beszélgetnünk kell a mesterséges intelligenciával, és ezt szó szerint így kell érteni. El kell mondanunk neki, hogy milyen kihívásunk van, és ő segíteni fog” – mutatott rá Vonnák.


Ennek következtében a marketing szakembereknek már nem kell a technikai részletekbe belemerülni, elég „csak” a megfelelő kérdéseket feltenniük. Igaz, utóbbihoz azért hasznos a tapasztalat. Ha például egy marketing kampányt szeretnének elindítani, elég annyit mondaniuk a rendszernek, hogy milyen típusú ügyfeleket céloznak meg, és a gép képes szegmentálni a közönséget és javaslatokat tenni. „Már nem azon kell gondolkodnunk, hogy hogyan kell egy adott weblapot leprogramozni, hanem azon, hogy hogyan kérjük a gépet, hogy hozza el számunkra a kívánt eredményt” – tette hozzá.

„Ahogy az AI egyre inkább a mindennapjaink részévé válik, úgy a kreatív folyamatok is egyre egyszerűbbé és hatékonyabbá válnak” – tekintett előre optimistán a szakértő, de hozzátette, hogy biztosítani kell azt, hogy ne lehessen olyan célokra felhasználni a mesteréges intelligenciát, ami kifejezetten rossz szándékú megtévesztésre alkalmas. 

„Ennek a kiküszöbölése egy nagyon fontos téma, és már meg is jelent az Európai Unióban a mesterséges intelligencia szabályozásáról szóló törvény, hogy megelőzzék az esetleges visszaéléseket. Ahogy ezek a rendszerek a mindennapjaink részévé válnak, és a veszélyforrások kiküszöbölésre kerülnek, onnantól kezdve a félelmek is megszűnnek. Az elektromos áram megjelenésénél is benne volt az emberben a félelem és amíg nem volt szabályozott addig benne volt a veszély is. De amint megtanuljuk az MI-t kezelni, onnantól kezdve ott lesz a mindennapjainkban és fényt hoz az életünkbe, mint ahogy teszi azt a világítás is” – zárta szavait a szakértő.  

Forrás: Career Brand Management

Shares
scroll to top