A Vedd a hazait! Védd a hazait! mozgalom plakátkampánnyal bővül Budapesten, az akcióhoz már 20 márka, elsősorban élelmiszergyártók csatlakoztak; a kampány, a mozgalomhoz hasonlóan arra szolgál, hogy ráirányítsa a fogyasztók figyelmét a hazai termékek választásának fontosságára – mondta a mozgalmat elindító Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője kedden Budapesten online sajtótájékoztatón.
Benedek Eszter közölte, a plakátkampányban a főváros forgalmasabb megállóiban maszkkal fedett plakátokon buzdítanak arra, hogy „Vedd a hazait! Védd a hazait!”. Az egyes márkák üzenetei a szájmaszkot formázó borítás alatt olvashatóak, ezeket azonban csak a kampány későbbi részében fedik fel.
Benedek Eszter felidézte, a „Vedd a hazait!, Védd a hazait!” mozgalmat a Magyar Termék Nonprofit Kft. indította el március végén, amelyhez már több mint 50 cég csatlakozott, akik között az élelmiszergyártók mellett többek között kerékpárgyártó cég és dísznövénytermesztő cégek is vannak.
Hozzátette, a mozgalomhoz nem csak a Magyar Termék védjeggyel rendelkezők – jelenleg több mint 160 cég csaknem 4000 termékén található meg ez a védjegy – hanem minden olyan gyártó és kereskedő is csatlakozhat, amely hazai terméket állít elő vagy forgalmaz.
Hozzátette, a koronavírus-járvány okozta gazdasági nehézségek hosszabb távon is megmaradnak, ebben a helyzetben a fogyasztók szolidaritásból is szívesebben fordulnak a magyar termékek felé, ezáltal pedig támogatják a Magyarországon működő vállalatokat, hozzájárulnak a munkahelyek megőrzéséhez, ráadásul tudatos döntésüknek köszönhetően megbízható hazai élelmiszerek, termékek kerülnek az asztalukra.
Forrás: MTI