Close

Befejeződött a Széll Kálmán tér felújítása

Budapest, 2016. május 10. A felújított Széll Kálmán tér 2016. május 10-én. Ezen a napon befejeződött Buda legforgalmasabb csomópontja, a Széll Kálmán tér rekonstrukciója. MTI Fotó: Máthé Zoltán

Befejeződött kedden Buda legforgalmasabb csomópontja, a Széll Kálmán tér rekonstrukciója – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-vel.

A közlemény szerint a mintegy 5,3 milliárd forintnyi fővárosi, kormányzati és uniós forrásból 400 nap alatt felújított teret teljesen átépítették.
A metróépületet – a vázszerkezet kivételével – teljesen visszabontották és egy modern arculatú, könnyed hatást keltő, tágas üvegfalú létesítményt építettek a helyére.
Egységesebb lett a tér építészeti arculata, miután elbontották a vendéglátóegységeknek helyet adó, a metrókijárat melletti épületet és bódékat – tették hozzá.

A kereskedelmi funkciókat az új szolgáltató épületbe és a Széll Kálmán tér déli részén lévő, új támfalépületbe helyezték át. Az üzlethelyiségek hasznosítására a Budapest Főváros Vagyonkezelő Zrt. jelentetett meg tendert – írták.
Átalakították az autóbusz-végállomásokat, a villamosmegállókat, a teret határoló utakat és a villamosvágányok nyomvonalát.
Új, a Vérmező úttal párhuzamosan futó kerékpárút is épült, amely kapcsolatot teremt a Vár két oldala között.
A BKK szerint a korábbi csupasz betonfelületek helyett jelentősen nőtt a zöldfelületek aránya: 182 fát telepítettek a térre és több mint 700 négyzetméternyi füvesített terület alakítottak ki.

A munkálatok során kicserélték a környékén futó közművezetékek nagy részét, többek között vasúti, elektromos, távközlési kábeleket, víz- és távhővezetékeket, csatornaszakaszokat.
Nemsokára új, integrált szolgáltatásokat nyújtó BKK-ügyfélközpont nyílik a téren, ahol a közlekedéssel kapcsolatos minden ügy elintézhető.
Egyes egységeket, így a liftet, a mozgólépcsőt, valamint az ügyfélközpontot a jogszabályi előírások miatt csak később, a használatbavételi engedélyek megszerzése után üzemelik be – áll a közleményben.

MTI

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top