Az egyedi képi szerkesztési mód, a rengeteg közeli felvétel rendhagyó kihívás elé állította a Saul fia jelmeztervezőjét – hangzott el az M1 aktuális csatorna hétfői műsorában.
A magyar idő szerint hétfőn hajnalban Oscar-díjat nyert alkotás jelmeztervezője, Szűcs Edit felidézte: Nemes Jeles Lászlóval már a 2007-es Türelem című kisfilmen is együtt dolgozott, a rendező akkor alkalmazta először a Saul fiából is megismert fényképezési módot.
Mint fogalmazott, az egyedi képi kimetszéseknek köszönhetően a filmben a jelmezek olyan részletei kaptak kiemelt figyelmet – például a sapkák vagy a vállrészletek -, amelyek más, szokványosabb módon szerkesztett filmek esetében külön nem ennyire hangsúlyosak.
Szűcs Edit szerint nem a jelmezek beszerzése, hanem inkább az adott film színhőmérsékletének, nyersanyagának felbontásához leginkább illő ruhadarabok kiválogatása volt hosszadalmas, bonyolult folyamat, ehhez több kameratesztet kellett végezni. Emellett rengeteget beszélgettek például olyan részletkérdésekről is, hogy mekkora hangsúlyt kaphat a sonderkommandósok ruháján látható vörös színű kereszt.
A jelenleg Nemes Jeles László édesapja, Jeles András rendező filmtervén dolgozó szakember hozzátette: a film a történelmi kerettől függetlenül is olyan alapvető és mély üzenettel bír – embernek maradni a legmélyebb pokolban is -, amelyért érdemes volt összefogni és dolgozni.
A Saul fia 34 év után az első magyar játékfilm, amely Oscar-díjat nyert. 1982-ben Szabó István Mephisto című drámája kapta meg az elismerést.
MTI 2016. február 29.