Mindenki úgy gondolja, hogy télvíz idején nyugalom, és csend honol az autósport világában. Megnyugtatásként megkerestük Radák „Radír” Jánost, aki rádöbbentett minket, hogy nem kell mindennek felülni. Interjú következik!
Tóth Krisztián Márk:
Legutóbbi, tavalyi beszélgetésünkkor még nem láttad tisztán a következő évadot. Akkor szóba került a hazai „front” mellett, a King of Europe is, mint lehetőség. Kezdenek már letisztulni a dolgok?
Radák János:
Az 2015 –ös év vége, és az idei első negyede is a tervezéssel telik. Ez alatt jelöljük ki az utat, melyik szériában indulunk, hol veszünk részt idén. Mindez a tavalyi tapasztalatok alapján történik. Sajnos még most sem tudok konkrétumokat mondani, mert sok egyeztetés van hátra a támogatóinkkal. King of Europe futamokon való egész éves részvétel szinte biztos, hogy idén elmarad, de ha tehetem, az elérhető távolságban lévő állomásokon szeretnék részt venni.
A Tomracing Motorsport szellemiségéhez erősen köthető az állandó fejlődés, kitörni akarás. Mekkora extra motivációt jelent egy ilyen közeg a benne élők, dolgozók számára?
Nagyon jól érzem magam ebben a közegben, mert itt egy pillanatig sem maradok magamra. Legyen szó segítségről, motiválásról, mindent biztosít számomra a csapat! És erre szükségem is van, hisz tipikus emberi tulajdonság, hogy a lendületünk ingadozó. A legjobban szeretek a körülöttem lévő emberekben, hogy mindenki egy célért dolgozik, nem kell naponta egyeztetni kinek mi a feladata, mi a fontos. Ez a törekvés, és az összefogás viszi előre a csapatunkat, még ha néha csak kis lépésekben is, de FOLYAMATOSAN!
Hamarosan itt az AMTS, amely csapatodnak mindig a szezon „hivatalos” megnyitása is egyben. Egy merőben „updatelt” konstrukció lesz majd kiállítva, vagy csak kisebb módosításokat, ráncfelvarrást csináltatok az autódon?
A ráncfelvarrás szó nem elég arra, amivel készülünk… (nevet) Egy teljesen új, minden tekintetben profi versenyautóval érkezünk a kiállításra. A külcsin marad a már megszokott Nissan Skyline R33, de belbecs teljesen más lesz, mint amit idáig megszokhattatok.
Szélesített karosszéria, műanyag karosszéria, extra kormányszög, egyedi futómű, és millió apróság, ami nagyban hozzásegít majd, hogy még jobb teljesítményt tehessek le az asztalra. Az átépítési munkák már folynak, nagyon várom, hogy elkészüljön.
(18:15-től többek között erről is beszél Radír)
Az idén sem hiányozhattok a Budapest belvárosában rendezendő őrületről, a Nagy Futamról… Gondolom én. Izzadni kezd a tenyered, viszketni a talpad, ha ez eszedbe jut?
Két éven keresztül többek között én is képviselhettem a Drift szakág megjelenését, ezen a monumentális Budapest belvárosi rendezvényen, ami kitörölhetetlen emlékké vált számomra. Mai napig izgalomba jövök, ha szóba kerül a NAGY FUTAM! Az hogy idén is lesz lehetőségem, vagy sem, még nem tudom. De ha úgy hozza az élet, rám számíthat a közönség, óriás színes gumifüsttel, és lángokat szórva, turbó fütyüléssel érkezem a legismertebb belvárosi helyszínekre.
Kikerülhetetlen kérdés ezzel kapcsolatban: tízezrek, korlátok, rettentő szűk hely… hogy tudsz, próbálsz minderre felkészülni?
Sajnos erre nem lehet specifikusan készülni, hisz nincs gyakorlási lehetőség. Itt csak a higgadtság, és a profi kéz/lábmunka segíthet. Ezért versenyek, és rendezvények előtt, fontos a kipihent fizikai, és mentális állapot, mert ott, abban a néhány percben, csúcsra kell járatni az agyad, végtagjaid. Nem fér bele hiba, 100% felett kell teljesíteni! De ez az addikció, ami függővé tesz…már 10. éve. (nevet)
Térjünk rá kicsit a bajnokságra. Milyen helyezést „lőne” be magának erre az évre Radák János?
Küzdő típus vagyok, nem adom fel sosem. És minden versenyen az első helyért harccolok. De ez egy technikai sport, sok más feltételnek együtt kell állnia, hogy minden versenyen, vagy egy évadban első lehess. Ez egy csapatmunka, és mind azért nyomjuk, és dolgozunk, hogy minden versenyen dobogóra érhessünk.
Záró kérdésként. Mivel telik az ínséges, drift nélküli tél, a holtidő?
A drift idényt követően egy sportolónak ugyanannyi munkája van, mint szezon alatt. Csak épp nem versenyen teljesít, nézők ezrei, tízezrei előtt, hanem a háttérmunkában jeleskedik.
Ilyenkor tárgyalásokkal, háttérmunkákkal, tervezgetéssel, és jelen esetben technikai fejlesztéssel foglalkozunk. Mindamellett az erőnléti és mentális felkészülés is nélkülözhetetlen. Sajnos idén a hóautózás kimaradt, de bízom benne, hogy lesz még jó telünk, hisz úgy edzeni egyszerre hasznos, és szórakoztató. PERSZE, CSAK SZIGORÚAN LEZÁRT TERÜLETEN! (nevet)
Írta: Tóth Krisztián Márk
Képek: Tomracing Motorsport Team