50 évvel azután, hogy a Ford visszavágott Enzo Ferrarinak a GT40 sikerével, visszatér legnagyobb győzelme helyszínére. Jövőre ismét rajthoz állnak Le Mans-ban, rögtön négy autóval. A fő ellenfél ugyanaz, a lelkesedés nemkülönben.
1966 és 1969 között négyszer egymás után nyerte a Ford a híres 24 órás versenyt, ezzel elégtételt véve azon, hogy a Ferrarit nem sikerült megszerezniük. Hogy megismétlődik-e ez a bravúr, még nem tudni, de nagy erőkkel dolgozik azon a fejlesztőcsapat, hogy a GT visszatérése dicsőséges legyen.
Jövőre vetik be az új GT-ből fejlesztett versenyautókat: kettőt a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) futamain, másik kettőt pedig az észak-amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokságon. Mind a négy autó a jó hírű Chip Ganassi Racing színeiben fut majd, amelynek szakértelmét az idei IndyCar bajnoki címük is bizonyítja. De a lényeg nem is ez, hanem, hogy mind a 4 autót szeretné a Ford rajthoz állítani a Le Mans-i 24 órás futamon.
Raj Nair, a Ford globális termékfejlesztésért felelős csoportszintű alelnöke és műszaki vezetője eltökélt a végső sikerben. „Olyan volt ez a csapat számára, mint valami küldetés… hogy az autó végre a saját közegében is megjelenjen. Ez a közeg pedig a Le Mans-i futam, ahol nyerni akarunk. Az aerodinamikai fejlesztésekkel kezdtünk, és ami ebből született, az egyszerre gyönyörű és fantasztikus. A csapat remek munkát végzett, és az aerodinamikai fejlesztés tényleg minden további dolgot meghatároz: a futómű kiválasztását, a kabin méretét és a motor fejlesztését is” – nyilatkozta.
A videón látható fényezetlen szénszálas karosszérián még jobban látható a GT leginkább extravagáns részlete: a hátsó kerekek járatai mintha különváltak volna a karosszériától, köztük és a motorborítás között egy széles légcsatorna húzódik. Ez is bizonyíték Nair szavaira, az aerodinamikai hatékonyság mindenek felett állt a tervezésnél.
„A Ford Motor Company legkiválóbb dolgaihoz is szabadon hozzáfértünk, és mindent beépíthettünk ebbe a gépbe, de amikor egy ilyen autót fejlesztünk, akkor a technológia határait feszegetjük, és rengeteg új megoldást magunknak kell kidolgoznunk. Így aztán ez az autó tényleg hűen jelzi, mire vagyunk képesek – ráadásul az itt kifejlesztett új megoldások a vállalat többi modelljét is gazdagítják” – nyilatkozta a versenyautót fejlesztő Ford Performance igazgatója, Dave Pericak.
Bár jövőre már nem az abszolút győzelem a tét a GT-k számára Le Mans-ban, a GTE géposztály is számos potens ellenfelet vonultat fel. Ott vannak mindjárt a Ferrarik, de a Corvette-et és az Aston Martint sem szabad félvállról venni, nem is beszélve a privát Porschék armadájáról.
Sok sikert kívánunk a Fordnak a megbízhatósági versenyzés új korszakában!
Fejes Imre, Molnár Gergő István