Az elmúlt hétvégén idén már másodszorra tért vissza a Hankook RCM Cup mezőnye felvidéki szomszédunkhoz a Slovakiaringre. A WTCC által is rendszeresen meglátogatott pályán izgalmas, fordulatos és szoros meccseket vívtak a pilóták, és kétségkívül a legnagyobb változást a bajnokságot vezető címvédő, Tim Gábor visszalépése jelentette. A B3 Racing pilótáit továbbra is elkerülte a szerencse, Báldi Gergő szívós küzdelemben a második futamon majdnem dobogóra állhatott, míg Boldizs Bence koccanás, illetve defekt miatt veszítette el pozícióját. Mindkét fiú óriási küzdelmekben tett tanúbizonyságot elszántságáról.
A B3R csapata szerdán érkezett meg a pályára, csütörtökön szabadedzések, illetve az időmérők zajlottak. Az időmérő edzésen elképesztően kicsi különbségek alakultak csak ki az élmenők között, a mezőny fele befért egy másodpercen belülre, az első hármat pedig kevesebb, mint két tized választotta el egymástól. Bence a 6., míg Gergő a 7. legjobb időt autózta, csupán 7 tizeddel lemaradva a legelső Mika Morientől, a B3 újoncai után már két másodperces ugrással futott be a következő versenyző.
Az első futamot pénteken délután tartották, a srácoknak sikerült az élmezőnnyel haladniuk, sőt Gergő feljött egészen a második helyig, ahonnan azonban kiforgatták, így a vége Boldizs 5., Báldi 7. helye lett.
„Az első versenyen a hatodik helyről indultam, majd a 2-7 hely között mindenhol voltam, hatalmas csaták zajlottak, kanyarról kanyarra változtak a pozíciók! Végül 5. lettem, pedig az utolsó körben, az utolsó kanyar előtt még harmadik voltam, de egy koccanás miatt visszaestem.” – értékelte a pénteki futamot Boldizs Bence, aki a továbbiakban sem volt túl szerencsés. „Második futamot a 4. helyről kezdtem, de az első körben összeértünk egy versenyzővel, és defektet kaptam, így csak a 11. helyen értem célba. Nagyon sajnálom, mert mindkét versenyen meglehetett volna a dobogó, a csapat ismét hatalmasat melózott, sajnálom, hogy nem tudtam nekik viszonozni, de a Hungaroringen támadunk majd ismét.” –
A pénteki futamon Báldi sem tudta elkerülni a koccanást, amitől 5 helyet esett vissza: „Egy nem túl erős időmérő után jött egy sokkal jobb verseny. Végig kivárásra autóztam, és az utolsó tíz percben indítottam el az „attackot”. Úgy is tűnt, hogy ez bejöhet, az utolsó körben már a második helyért mentem, amikor kaptam egy kisebb, majd egy nagyobb ütést hátulról. Megforgattak, és csak a hetedik helyen értem célba… Nagyon csalódott vagyok!” – emlékezett vissza Gergő a hétvégére. „A második futam sem úgy végződött, ahogy szerettem volna. Bár a verseny harmadát végigvezettem, a hátsó tapadás hiánya miatt könnyen átugrottak, és el is ment a 3 szerelvényes vonat mellettem. A negyedik helyen az utolsó körre tartalékoltam, azonban nem sikerült előrelépni, így pont lemaradtam a dobogóról. Bár az eredmények papíron nem tűnnek rossznak, sok maradt a hétvégében.”
„Közel sem tudtuk kimaxolni a futamokat, míg az első futamon egy biztos dobogótól löktek el minket – szó szerint -, addig a másodikon egy kicsivel több szerencsével, szintén a pódiumon ünnepelhettünk volna. De ilyen a versenyzés, ez simán benne van, tanulunk a hibákból, és a jövőben megpróbáljuk elkerülni a balszerencsét is. Elképesztően keményen dolgozott a csapat a hétvégén, nagyon nagy köszönettel tartozok nekik!”
A B3 Racing fiatal pilótáinak azonban a szlovák hétvége sem szegte kedvét és ígértük szerint gőzerővel készülnek a következő versenyhétvégére, mely a Hungaroring lesz majd.
Reméljük ezúttal tényleg kijön a lépés a hazai pályán!
B3 Racing nyomán Molnár Gergő István