A www.tagesschau.de hírportál jelentése szerint, a lezuhant Germanwings repülőgép ma megtalált – második – fekete doboza jól kiértékelhető állapotban került elő. Ezt közölte az ügyet vizsgáló francia államügyészség. A katasztrófa óta mintegy 150 különböző szerencsétlenül járt személy DNS-ét sikerült azonosítani. A német nyomozók megállapításai egyre inkább abba az irányba mutatnak, hogy a másodpilóta nyilvánvalóan megtervezte saját maga, a gép és az utasok megsemmisítését.
A fekete doboz, mely a katasztrófa előtti percek adatait tartalmazza, reményt keltően jó állapotban van – nyilatkozta Brice Robin illetékes államügyész a marseille-i sajtótájékoztatón. Az adatrögzítő berendezést ma délután találták meg a roncsok között. A keresés azért tartott több napig, mert a dobozt romok takarták. Ez a második doboz további tényekkel szolgálhat az ügy teljes felderítéséhez, ahhoz, hogy milyen események játszódtak le az Airbus A320-as belső terében a lezuhanás előtt.
Ahogy Robin államügyész közölte, 150 különböző DNS mintát sikerült begyűjteni a francia Alpokban fekvő katasztrófa helyszínén. Ez viszont még nem jelenti azt, hogy 150 áldozatot azonosítottunk. A begyűjtött DNS mintákat azokkal, az áldozatok DNS-ét tartalmazó mintákkal kell majd összevetni, amelyet a hozzátartozók bocsájtanak az államügyészség rendelkezésére. „A munka gyorsan, már a jövő hét elején elkezdődhet” – mondta Robin. Megígérte, minden családot azonnal értesít, amint bizonyítható egyezést találnak.
Ugyancsak ma, a düsseldorfi államügyészség is közölt további részleteket a másodpilótával kapcsolatban. Eszerint a másodpilóta Andreas L. táblagépének vizsgálata azt bizonyította, hogy tulajdonosa a katasztrófa előtt egy nappal az interneten gyűjtött adatokat öngyilkosság és a pilótafülke ajtajának biztonsági szerkezete témakörökben. A számítógép keresőjének tanúsága szerint március 16.-a és március 23.-a között e témáknak megfelelő kereséseket indított. Andreas L. egyrészt gyógyászati kezelési módszereket tanulmányozott, egyebek között az önmegsemmisítés fajtáit és végrehajtási lehetőségeit. Legalább az egyik napon, legalább egynéhány percen keresztül a pilótafülke ajtókkal és ezek biztonsági berendezéseivel is foglalkozott – közölte az államügyészség.
Földi Tamás