Close

Fúzióra készül Kína két legnagyobb vasúti járműgyártója

Csangcsun, 2015. február 6. A CRH 380B típusú szuperexpresszeket összeszerelése a China CNR Corporation állami vasúti járműgyártó vállalat összeszerelő csarnokában, az északnyugat-kínai Csinan tartomány székvárosában, Csangcsunban 2015. február 6-án. A China CNR Corporation és a CSR, a kínai szuperexpresszek két nagy állami gyártója fúzióra készül. MTI Fotó: Trebitsch Péter

Trebitsch Péter, az MTI tudósítója jelenti:
Fúzióra készül a kínai szuperexpresszek két nagy – tőzsdén is jegyzett – állami gyártója, a China CNR és a CSR, az egyesülést várhatón július körül fogják lebonyolítani – közölte az északkelet-kínai Csangcsunban a China CNR Corporation egyik igazgatóhelyettese az MTI tudósítójával pénteken.

Liu Po részleteket nem akart elárulni, de megerősítette, hogy eldöntött kérdésről van szó, a kivitelezéséről pedig folyamatos egyeztetések zajlanak a CSR Corporation vezetőivel. 
A két vállalat egykor szervezetileg összetartozott, a 2000-es évek elején vált ketté. A versenytársakat azonban később több bírálat érte, amiért több nemzetközi tenderen is egymás alá ígérve igyekeztek piachoz jutni.     A szakember úgy vélte, hogy a várható fúzió a déli „testvérvállalattal” a világ legnagyobbjai közé emeli majd az egyesült céget, s ezáltal nagyobb eséllyel lesznek majd képesek felvenni a versenyt a német Siemensszel, a kanadai Bombardierrel, vagy a francia Alstommal. 
Arra a kérdésre, hogy irányt vesznek-e Európa felé, úgy válaszolt, figyelik az európai piacot, keresik a lehetőségeket, de arról, hogy ténylegesen megvethetik-e a lábukat az öreg kontinensen, nem bocsátkozott jóslásba.     A két – közvetlenül az államtanács alá tartozó – vállalat termékei már jól ismertek Délkelet-Ázsiában, Afrikában és Latin-Amerikában. A CNR vonatjai – nagyobb részt a hagyományos és a városi vasúti közlekedés szerelvényei – Angolától és Nigériától kezdve Malajzián, Pakisztánon, és Szaúd-Arábián át Ausztráliában, valamint Új-Zélandon is megtalálhatók.
A tavaly beharangozott első amerikai (bostoni) projekt helyzetére vonatkozó kérdésére Liu az MTI-nek azt válaszolta, hogy a 4,1 milliárd jüanos (175,3 millió forint) üzlet a 284 metrókocsi szállítására biztosnak tekintendő, s a kivitelezésre az Egyesült Államokban egy vegyesvállalatot fognak létrehozni. 
A Csangcsun külvárosi ipartelepén működő összeszerelő csarnokokban jelenleg olyan gyorsvasúti szerelvényeken dolgoznak, amelyek bírják a hideg időjárást, 300-350 kilométeres óránkénti sebességre vannak hitelesítve, de a 400 kilométert is képesek teljesíteni. 
A cég képviselője emlékeztetett rá, hogy Kína 1969-ben állította üzembe hazai fejlesztésű metrókocsijainak első generációját, s a CNR ma már az első hazai maglev (lebegő mágnesvasúti) vonat gyártója. A tervek szerint a Peking S1 mágnesvasúti vonalon, maximum 105 kilométeres óránkénti sebességgel már az idei év végén futhatnak a Csangcsunban gyártott szerelvények, amelyekből egyelőre hat készül.
Liu Po tájékoztatása szerint a China CNR Corporation a tavalyi év első kilenc hónapjában több mint 64 milliárd jüanos (2738  milliárd forint) forgalmat és csaknem 4 milliárd jüan (171,2 milliárd forint) nettó nyereséget produkált. 
MTI

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top