Budapest – Szürreális kutyává, pálcikaemberré, bikaviadal főhősévé és fehérre meszelt arcú rockénekessé változnak a táncosok a színpadon Marlene Monteiro Freitas Paradicsom – magángyűjtemény című produkciójában, amelyet december 12-én és 13-án láthatnak az érdeklődők a Trafó Kortárs Művészetek Házában.
A „paradicsomi kollázsban” mindent összegyűjtött a koreográfus, ami frivol és hátborzongató, deformált és bizarr. A magángyűjtemény darabjai karneváli forgataggá állnak össze, amelyben úrnőként tündököl maga Freitas – olvasható a Trafó által az MTI-hez eljuttatott ismertetőben.
A latinos vehemenciával átitatott előadás nemcsak szürrealista, hanem abszurd is. A táncosok elegánsan grimaszolnak és alakulnak át fenevaddá – minimális kellék- és jelmez használattal – az egzotikus Paradicsomban, amelyben nem az erkölcs és a tisztaság dominál, hanem a szabadság és a humor.
A Zöld-foki szigeteken született Marlene Monteiro Freitas a világhírű brüsszeli P.A.R.T.S. központban, Amerikában és Lisszabonban is tanult, majd „nem táncórákat veszünk, hanem próbálunk” mottóval szociális projektbe kezdett egy lisszaboni bevándorló negyed közösségével.
Freitas olyan kiváló koreográfusokkal dolgozott együtt, mint Emmanuelle Huynh, Loic Touzé, Tania Carvalho és Boris Charmatz. A koreográfus munkáját nyitottság, erkölcstelenség és erőteljesség jellemzi.
A Trafó Koreográfusok új utakon sorozatába illeszkedő Paradicsom – magángyűjtemény című előadást december 12-én és 13-án láthatják az érdeklődők.
MTI