Két amerikai befektető összesen 57 millió dollárral szállt be a Prezi prezentációsszoftver-fejlesztőbe, a friss tőke a növekedésitőke-finanszírozó Spectrum Equitytől, valamint a cég korábbi befektetőjétől, az Accel Partnerstől érkezett – mondta az MTI-nek Árvai Péter, a Prezi ügyvezető igazgatója és társalapítója szerdán.
A Palo Altó-i (Kalifornia) székhelyű Accel Partners már több mint 300 sikeres technológiai cég – köztük a Facebook, a Dropbox, az Etsy – felépítéséhez járult hozzá befektetésével. A Spectrum Equity az elmúlt 20 évben több mint 120 cégbe fektetett be, például a BATS-be, a GrubHubba, a Lynda.com-ba, a SurveyMonkeyba. Árvai Péter, a Prezi ügyvezető igazgatója emlékeztetett rá, hogy az Accel Partners a Sunstone Capitallal közösen 2011-ben már 14,5 millió dollárt fektetett a Prezibe.
Egyúttal bejelentette, hogy a Prezi regisztrált felhasználóinak száma immár meghaladja az 50 milliót, vagyis az elmúlt egy évben majdnem duplájára nőtt. A felhasználók eddig több mint 160 millió prezit készítettek, ezzel a Prezinek van a világ legnagyobb, nyilvánosan is elérhető prezentációs adatbázisa – hangoztatta az ügyvezető igazgató.
A Spectrum Equity és az Accel Partners befektetésével kapcsolatban Árvai Péter elmondta: a tőkét a globális növekedés felgyorsításához kívánja felhasználni a Prezi, ami a felhasználók számának további növelését, de a Prezi stratégiájába illeszkedő cégek felvásárlását is magába foglalhatja.
A Prezinek jelenleg 250 munkavállalója van, ebből 170-en dolgoznak a budapesti irodában, 80-an pedig San Franciscóban. Terveik szerint jövőre 50-60 további munkatársat vesznek fel. Nagyon örülnek annak is, hogy a Spectrum Equity is a cég befektetője lett. „Külön öröm, hogy mostantól egy olyan céggel dolgozhatunk együtt, amely ismeri a piacunkat és a működési modellünket. Óriási tapasztalata van a felhőalapú szoftverekkel, és hozzánk hasonlóan hosszú távra tervez” – mondta Árvai Péter.
Elmondta, hogy a Prezi gyors globális növekedése mögött azok az üzleti felhasználók vannak, akiknek egy jobb prezentációs eszközre van szükségük az előadásaikhoz, hogy ügyfeleket szerezzenek, oktassák felhasználóikat vagy meggyőzzék közönségüket. Olyan cégek vezetői váltottak már slide-ok helyett Prezire, mint a Salesforce, a Lufthansa, az IBM. Az a tapasztalatuk ugyanis, hogy a különbség mérhető – hangoztatta.
A Prezi felhőalapú prezentációs szoftver, amelynek célja, hogy segítsen az előadóknak érthetőbben előadni a mondanivalójukat. A céget 2009-ben alapította Árvai Péter, Halácsy Péter és Somlai-Fischer Ádám. A Prezit a világ 190 országában használják, a magyar mellett angolul, németül, franciául, spanyolul, portugálul, japánul és koreaiul is elérhető.
MTI